در گفتوگو با مدیر شبکه نمایندگان شرکت کوشا خودرو مطرح شد:
برنامه توسعهای شبکه فروش و خدمات با رویکردی متفاوت اجرایی میشود
شرکت کوشا خودرو بهعنوان یک شرکت باسابقه در دوره جدید واردات بهصورت تخصصی واردات، فروش و ارائه خدمات پس از فروش محصولات برند کیا را بر عهده گرفت. این شرکت در ابتدای فعالیت خود ۲۱ نماینده داشت اما بعد از تغییرات مدیریتی و همچنین برنامهریزیهای صورت گرفته در خصوص استانداردسازی شعبات ۸ نماینده خود را لغو امتیاز کرد و اکنون ۱۲ نماینده در سراسر کشور دارد. این شرکت در برنامه توسعهای خود در نظر دارد که تا پایان سال ۱۴۰۳ تعداد نمایندگیهای خود را با استانداردهای جدید افزایش دهد و در صورت تداوم واردات این تعداد را بیشتر نیز خواهد کرد اما درهرصورت توسعه شبکه خدمات پس از فروش این مجموعه در سراسر کشور برای ارائه خدمات به بیش از ۱۴۰ هزار دستگاه خودرو کیا که در کشور وجود دارد ادامه خواهد داشت. در همین راستا گفتوگویی با بهروز صالحی مدیر شبکه فروش و خدمات پس از فروش این شرکت داشتیم تا از برنامههای آتی این مجموعه و اقدامات صورت گرفته برای توسعه این شبه آگاه شویم.
بهروز صالحی در ابتدا با اشاره به این موضوع که توسعه شبکه نمایندگیها در ابتدا با رویکرد نمایندگیهای فروش و بعدازآن شبکه خدمات پس از فروش انجام میشود گفت: از ابتدا امسال بهمنظور تکریم مشتریان ۸ نماینده که همکاری کمتری با این مجموعه داشتند را لغو امتیاز کردیم اما بهسرعت برنامهریزیهای مدونی را برای جایگزینی این تعداد در استانهای اصلی کشور انجام دادیم.
مدیر شبکه فروش و خدمات پس از فروش شرکت کوشا خودرو با اشاره به UIO حدود ۱۴۰ هزار دستگاهی خودروهای برند کیا در ایران گفت: از ابتدای حضور این برند در ایران بیش از ۱۴۰ هزار دستگاه از محصولات برند کیا متشکل از برندهای سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۸ که توسط اطلس خودرو، واردکنندگان خصوصی و همچنین شرکت کوشا خودرو انجامشده بود و تعداد قابلتوجه دیگری که شرکت کوشا خودرو از ابتدای ازسرگیری واردات در دوره جدید از مدلهای ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ به بازار کشور ارائه کرده وجود دارد. وی افزود: تعداد خودروهای در حل تردد در هر استان شاخص اصلی برای افتتاح مرکز فروش و خدمات پس از فروش در آن استان را تعیین میکند. بهعنوانمثال بخش قابلتوجهی شامل بر بیش از نیمی از کل این تعداد در استان تهران و البرز است و بعدازآن شهرهای اصفهان، مشهد، تبریز، شیراز و استان مازندران در رتبههای بعدی قرار میگیرند.
صالحی گفت: محدودیتهای عرضه خودرو در دوره جدید واردات این اجازه را به ما نمیدهد تا بتوانیم به عاملیتها برای اجرای استانداردسازیها فشار زیادی بیاوریم و به همین دلیل در حال تهیه طرحی جهت ارئه به هیات مدیره شرکت جهت پرداخت کمک هزینه استانداردسازی بهتمامی عاملیتها هستیم. وی اضافه کرد: برای رسیدن به یک شبکه استاندارد که بتواند در بازرسیهای ادواری شرکت ISQI رتبه درخوری را کسب کند تمام تلاشمان را میکنیم.
مدیر شبکه فروش و خدمات پس از فروش شرکت کوشا خودرو با توضیح این موضوع که برنامه توسعهای این شرکت تا پایان امسال بر اساس UIO محصولات در کلانشهرها خواهد بود گفت: تا پایان سال ۱۴۰۳ حداقل ۷ نمایندگی به لیست شبکه نمایندگان این شرکت اضافه خواهد شد. وی افزود: ابتدا توسعه کمی و بعد توسعه کیفی موردنظر خواهد بود و اگر واردات خودرو در سال آینده هم ادامه داشته باشد این تعداد بهمراتب بیشتر خواهد شد ولی درهرصورت توسعه کیفی و تمرکز بر روی ارائه خدمات پس از فروش درخور مشتریان در دستور کار این شرکت قرار خواهد داشت.
صالحی اضافه کرد: رویکرد این شرکت برای جذب عاملیتهای جدید بر روی چندین شاخص اصلی استوار است: حسن شهرت متقاضی، دانش فنی کافی در خدمات پس از فروش خودروهای کرهای، لوکیشن و فضای معرفی شده و... در این بین نمایندگان دارای حسن شهرت که دارای سابقه همکاری با شرکتهای معتبر هستند اولویت دارد.
شرکت کوشا خودرو در شهرهای تهران و مشهد هرکدام دو نمایندگی و در شهرهای آمل، اصفهان، اهواز، تبریز، رشت، شاهرود، شیراز و کرمان هرکدام یک نمایندگی فعال دارد و بهاینترتیب ۱۲ نماینده این شرکت در ۱۱ استان فعالیت میکنند. مطابق برنامه توسعهای این شرکت در ماههای آینده شهرهای تبریز، شیراز، بوشهر، استان مازندران، کرمانشاه و تهران شاهد افتتاح عاملیتهای جدید خواهند بود تا پایان سال ۱۴۰۳ این تعداد کل عاملیتها به بیش از ۲۰ عاملیت خواهد رسید.