علائمی که نشان می‌دهند نوبت تعویض لنت خودرو رسیده است

در این میان، خرید آنلاین قطعات خودرو از جمله لنت، تسمه تایم و شمع ماشین مد نظر قرار گرفته است. لنت یکی از اجزای بسیار مهم در خودرو است که خراب شدن خود ...

خودرو بخشی از زندگی انسان‌هاست و اهمیت خودرو به حدی زیاد شده است که برخی از افراد بخش عمده‌ای از درآمد خود را به خرید خودروهای جدید اختصاص می‌دهند و می‌خواهند بهترین خودرو را تهیه کنند. بهتر است بدانید که اهمیت این وسیله در زندگی به حدی زیاد شده است که در قرن بیست و یکم شاهد کمپانی‌هی زیادی در سراسر دنیا هستیم که هر یک وسایل نقلیه متنوعی را به بازار عرضه می‌دهند. در این میان، خرید آنلاین قطعات خودرو از جمله لنت، تسمه تایم و شمع ماشین مد نظر قرار گرفته است. لنت یکی از اجزای بسیار مهم در خودرو است که خراب شدن خود را با علام خاصی نشان می‌دهد. در صورتی که به این علام اهمیت ندهید، ممکن است خودرو از کار بیافتد و به قطعات دیگر در خودرو آسیب وارد شود.

علائم خراب شدن لنت خودرو

هنگامی که لنت‌های ترمز خودرو دچار خرابی می‌شوند، علائم خاصی در خودرو نمایان می‌شود که برخی از این علائم به صورت زیر هستند:

  • صداهای نامتوازن در زمان ترمز زدن: اگر وقتی ترمز می‌زنید، صداهای عجیبی از داخل موتور خودرو به گوش می‌رسد، این امر می‌تواند نشانه‌ای از خرابی لنت‌های ترمز باشد. همچنین، در صورتی که لنت ‌های ترمز فرسوده شوند، ممکن است صدای پیست زدن از سیستم ترمز به گوش می‌رسد.

  • خاکستری شدن لنت‌ ها: لنت‌ های فرسوده به شکل خاکستری تغییر رنگ می‌دهند و این امر به علت حرارت زیاد است که در طول رانندگی و استفاده از خودرو به لنت‌ها وارد می‌شود.

 

 

  • بوی ناخوشایند: استشمام بوی سوختگی از لنت ‌های ترمز می‌تواند نشانه‌ای از خرابی و فرسودگی آنها باشد که باید راننده هر چه سریعتر به تعمیرگاه تخصصی مراجعه کند.

  • کاهش عملکرد ترمز خودرو: اگر ترمز خودرو عملکرد نرم و مناسبی ندارد و درگیری‌های زیادی را برای راننده خودرو به وجود می‌آورد، این امر ممکن است به عدم کارایی لنت ‌های ترمز باشد.

  • سایش نامتوازن لنت‌ ها: در صورتی که لنت‌ها نامتوازن باشند (یعنی یکی سریع‌تر از دیگری دچار سایش شود)، عملکرد خودرو تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

تسمه تایم خودرو چیست و چه وظایفی دارد؟

تسمه تایم یکی از مهمترین قطعاتی است که در خودرو وجود دارد و به صورت مستقیم بر عملکرد بهینه خودرو اثر می‌گذارد. این قطعه دارای دندانه‌های مشخصی است که در موتور خودرو قرار می‌گیرد و می‌تواند بخشی از احتراق را در موتور داخلی کنترل کند و سوپاپ‌های موتور را در زمان مشخص وارد عمل می‌کند. در واقع، تسمه تایم با تعیین زمان باز و بسته شدن سوپاپ‌ها، حرکت میل لنگ را به میل بادامک در خودرو انتقال می‌دهد. تمامی این مراحل می‌توانند به صورت مستقیم بر عملکرد خودرو اثر بگذارند و حرکت نرمی را برای راننده و سرنشینان خودرو فراهم سازند. در صورتی که تسمه تایم آسیب ببیند یا به خوبی کار نکند، به زودی شاهد صداهای عجیب از داخل موتور خودرو هستیم و حتی ممکن است ناگهان در زمان رانندگی، خودرو از کار بیافتد و دیگر روشن نشود. توصیه می‌شود برای جلوگیری از رخداد این امر، هر 60 تا 70 هزار کیلومتر، این قطعه تعویض شود.

کارکرد شمع ماشین چیست؟

یکی دیگر از قطعات حیاتی در خودرو شمع ماشین است. این قطعه وظیفه ایجاد جرقه‌های متناوب برق را در داخل سیلندرها بر عهده دارد. شمع ماشین در انتهای سیلندر و روی سرسیلندر در موتور خودرو قرار می‌گیرد. زمانی که خودرو روشن می‌شود، برق موتور که موجب حرکت متناوب دلکو می‌شود به شمع‌ها می‌رسد و می‌تواند جرقه‌ای را ایجاد کند که باعث انفجار بنزین و در پایان حرکت خودرو می‌شود. در صورتی که این قطعه در خودرو آسیب ببیند، ممکن است خودرو دیگر روشن نشود و همین امر مشکلات زیادی را برای رانندگان به وجود خواهد آورد.

آیا خرید آنلاین قطعات خودرو کار خوبی است؟

یکی از موضوعاتی که این روزها مطرح شده است خرید آنلاین قطعات خودرو است. در همین راستا، همواره این سوال پرسیده می‌شود که آیا خرید آنلاین این قطعات کار خوبی است. بهتر است بدانید امروزه عصر تکنولوژی است و خرید هر چیز به صورت اینترنتی یکی از موارد بدیهی است. در رابطه با قطعات خودرو باید بدانید در صورتی که آن مرکز قابل اعتماد باشد و مجوزهای لازم را از سازمان‌های مربوطه دریافت کرده باشد، خرید قطعات به صورت آنلاین مزایای بسیار زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت و باعث می‌شود که شما بهتر و سریعتر بتوانید به کارهای خود رسیدگی کنید.

برای خرید لنت خودرو به کجا مراجعه کنیم؟

گروه صنعتی اتحاد یکی از هلدینگ‌های بزرگ و قابل اعتماد در صنعت قطعه‌سازی خودرو در کشور است و فعالیت خود را با تاسیس شرکت اتحاد موتور در سال 1369 آغاز نمود. این برند از آن زمان تا به امروز، با تمام توان به روند رشد و توسعه خود ادامه داده است و هم اکنون دارای 15 کارخانه به عنوان زیر مجموعه‌های خویش در استانهای مختلف کشور است و طیف وسیعی از قطعات و لوازم یدکی خودرو را با کیفیت بسیار بالا به بازار عرضه می‌کند.

 

نویسنده: رپورتاژ
ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد