ابرخودرو جدید دتوماسو بازمیگردد
دتوماسو ساخت اولین نمونهٔ تولیدی سوپرکار P72 را به پایان رسانده است. این خودرو به پیشرانهٔ V8 سوپرشارژ فورد مجهز است و فقط در ۷۲ دستگاه ساخته میشود.
تست و بررسی خودرو
برند دتوماسو، سال ۲۰۱۴ توسط شرکت IdealVentures مستقر در هنگ کنگ خریداری شد، این مجموعه، مالکیت گامپرت را هم در اختیار دارد. الخاندرو دتوماسو، رانندهی آرژانتینی فرمول یک، سال ۱۹۵۹ اقدام به تاسیس خودروسازی de Tomaso کرده بود.
پنج سال و نیم از زمانی که برند احیاشدهٔ دتوماسو سوپرکار P۷۲ را معرفی کرد میگذرد و حالا سرانجام ساخت نخستین نمونهٔ تولیدی این خودرو تکمیل شده است. از این سوپراسپرت تنها ۷۲ دستگاه ساخته خواهد شد که نرخ هرکدام از حدود ۱.۶ میلیون یورو آغاز میشود. نخستین نمونهٔ تولیدی P۷۲ درحالحاضر بدنهٔ فیبر کربن بدون رنگ دارند اما محصول نهایی رنگبندی متنوع خواهد داشت.
پس از رنگآمیزی، خودرو برای مراحل نهایی سنجش دینامیکی مورد آزمایش قرار میگیرد تا اطمینان حاصل شود که تجربهٔ رانندگی با P۷۲ همان چیزی است که از برند دتوماسو انتظار میرود. این خودرو روی یک شاسی فیبر کربنی دارد که توسط یک تیم کوچک بهصورت دستی مونتاژ میشود.
P۷۲ در داخل نیز از فضایی فوقالعاده و خیرهکننده بهره میبرد. صندلیهایی که در اینجا دیده میشوند، بیشتر شبیه مبلمانهای گرانقیمت هستند تا صندلیهای یک خودرو. این صندلیها با چرم کرمرنگ پوشیده شده و بین آنها یک دستهدندهٔ مسیرنگ با مکانیزم تعویض دندهٔ قابلمشاهده قرار گرفته است.
تریم مسی در شش آمپر اختصاصی که روی داشبورد جای گرفتهاند نیز به چشم میخورد. به گفتهٔ دتوماسو، داخل P۷۲ از دنیای جواهرات الهام گرفته است. در سینهٔ این سوپراسپرت ایتالیایی هم پیشرانهٔ ۵ لیتری V۸ فورد موستانگ قرار گرفته است که به لطف سوپرشارژر، ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخهای عقب منتقل میشود.
دتوماسو علاوه بر به پایان رساندن فرآیند توسعهٔ P۷۲، پروژهٔ مدل مخصوص پیست P۹۰۰ را هم پیش میبرد. این مدل بر اساس P۷۲ ساخته شده ولی از عناصر آیرودینامیکی بسیار تهاجمیتر بهره میبرد و با پیشرانههای V۱۲ تنفس طبیعی دور بالا و V۱۰ متعلق به خودروی فرمول یک سال ۱۹۹۷ تیم بنتون عرضه خواهد شد.