روزگار خودرو گزارش می دهد

خداحافظی با دو خودروساز بزرگ ژاپن / هوندا و نیسان پَر!

رسما تایید شد، برنامه تلفیق هوندا و نیسان در سال ۲۰۲۶ اجرایی خواهد شد.اگر این اتفاق رخ دهد دو کمپانی ژاپنی تحت مالکیت یک شرکت هولدینگ قرار می‌گیرند و با هم تبدیل به سومین خودروساز بزرگ جهان خواهند شد.

خداحافظی با دو خودروساز بزرگ  ژاپن / هوندا و نیسان پَر!

هوندا و نیسان تفاهمنامه‌ای را امضا کرده‌اند تا سهام هر دو کمپانی ادغام و تحت مالکیت یک شرکت جدید قرار گیرد. اگر همه چیز به خوبی پیش برود کمپانی جدید در سال ۲۰۲۶ می‌تواند کار خود را آغاز کند. در این مقاله هر آنچه تا به حال از این اتحاد می‌دانیم را بررسی خواهیم کرد. طی چند ماه آینده کمیته‌ای تشکیل خواهد شد تا بتوانند بهترین راه‌های هر چه سودمند تر شدن این اتفاق را بررسی کنند.

نیسان-۱

تحقیقات این کمیته شامل سنجش استاندارد‌های پلتفرم خودروهای هر دو خودروساز، تحقیق و توسعه برنامه‌های راهبردی و تولید محصولات جدید، تامین‌کنندگان قطعات و زنجیره تامین قطعات، بهبود بخشیدن و نحوه رسیدن به توافقات مالی و حساب رسی کلان دو شرکت و مدیریت منابع انسانی آنها خواهد بود. خط زمانی فعلی برنامه رسیدگی به نگرانی‌های مالی و منابع تجارتی را بررسی می‌کند و پیش نیازهای تاییدی شامل مجوز‌های لازم دولتی و تعیین تکلیف سهام داران دو شرکت به آپریل ۲۰۲۶ موکول شده است.

نیسان-۷

این دو کمپانی سال‌ها با هم رقیب مستقیم بودند و از یک سال قبل نیز همکاری‌های خود را به صورت مشترک استارت زده‌اند. این اتفاق تحت تفاهمنامه‌ای بود که هر دو کمپانی در سال ۲۰۲۴ امضا کردند. این تفاهمنامه شامل گسترش باقی بخش‌ها و توسعه خودروهای الکتریکی و هوشمند نیز بوده است.

نیسان-۵

در گام بعدی نیسان و هوندا همکاری‌های راهبردی پیچیده تری را با هم آغاز کرده‌اند و از قرار معلوم انقدر خوب پیش رفته که حالا به کل قصد دارند تا با یکدیگر ادغام شوند. البته ذکر این نکته مهم است که به هیچ عنوان قرار نیست که برندهای هوندا و نیسان از بین بروند و به همان شکل که هستند باقی خواهند ماند.

نیسان-۹

درست مانند استلانتیس و سیتروئن قرار است که یک کمپانی سوم که البته هنوز نامی برای آن انتخاب نشده، تاسیس گردد. تنها تفاوتی که ممکن است در توکیو ژاپن رخ دهد این است که سهام عرضه شده این کمپانی‌ها قرار است تا با نام واحد کمپانی سوم که هنوز هم مشخص نیست.

هوندا-پایلوت-1

طبق اطلاعاتی که رسما منتشر شده قرار است تا سکان هدایت اصلی این کمپانی بزرگ خودرو ساز سوم در دستان هوندا باشد. ماکوتو اوچیدا مدیر نیسان درباره این اتفاق بزرگ می‌گوید: امروز روزی است که بحث و گفت‌وگو پیرامون این اتفاق بزرگ رقم خواهد خورد و همچنین می‌توان گفت که ما مشغول شکل دادن به آینده هستیم.

هوندا-پایلوت-4

اوچیدا ادامه داد: اگر درست عمل کنیم باور دارم که می‌توانیم از اتحاد نقاط قوت هوندا و نیسان می‌توانیم خدمات باور نکردنی و محصولات بسیار کامل تری از قبل را در اختیار خریداران قرار دهیم. در واقع مهم‌ترین چیز در دنیا برای ما احترام به خریداران برندهای تولید شده توسط ماست.

هوندا-سیویک-هیبرید-۴

ما می‌توانیم یک راه منحصر به فرد را برای هر چه بیشتر کردن لذت رانندگی و خلق محصولات هیجان انگیز در پیش بگیریم. راهی که هیچ یک از این دو کمپانی به تنهایی نمی‌توانستند در پیش بگیرند.البته نکته قابل توجه در این کنفرانس خبری غیبت گروه خودروسازی رنو فرانسه بود. رنو که از سال ۱۹۹۹ تا به حال یکی از بزرگترین سهام داران نیسان است طی بیانیه‌ای اعلام کرده که در مشورت با شریک تجاری خود یعنی شرکت میتسوبیشی موتورز تفاهمنامه همکاری را بررسی و امکان‌پذیر بودن این ادغام بزرگ را تایید کرده است.

رنو-۵-۴

میتسوبیشی موتورز نیز که در این داستان سهم دارد و حتی بیشتر از رنو درگیر است اعلام کرده که با تامین شروطی حاضر به امضای تفاهمنامه شده است. تصمیم نهایی درباره این اتفاق بزرگ در صنعت خودرو در ژانویه ۲۰۲۵ انجام خواهد شد.

میتسوبیشی-اوتلندر-3

اگر این اتحاد جدید به کامل ترین شکل ممکن سر بگیرد شاهد بطرف شدن موانع زیادی در صنعت خودرو خواهیم بود همچنین با بالارفتن ارزش سهام کل کمپانی سهم سهامداران نیز رشد خواهد کرد که این خبر بسیار خوبی برای طرفین امضا کننده تفاهم نامه خواهد بود.

میتسوبیشی-اوتلندر-7

در دورانی که که بخش مهمی از صنایع خودروسازی جهان در حال تغییر و تحولات شگرف و در مواردی حتی برگشت ناپذیر است بررسی و مطالعه روی بیزینز جدید هوندا و نیسان می‌تواند به بازدهی حداکثری این دو کمپانی بیانجامد. حال به نظر شما آیا بهتر نبود که خودروسازهایی مانند ایران خودرو و سایپا هم بجای تمرکز روی تولید محصولات بی‌کیفیت و یدک کشیدن نام بزرگ‌ترین خودروسازان ایرانی (البته فقط از نظر مساحت) با هم ادغام می‌شدند و با استفاده از نقاط قوت یک دیگر محصولی با کیفیت را روانه بازار داخلی می‌کردند؟لطفا نظرات خود را با ما در کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

 

ویدیوهای پیشنهادی

ارسال نظر