غوغای تیونر آلمانی با این خودرو پورشه

یک تیونر آلمانی اقدام به ارائهٔ کیت توربوشارژ برای پورشه ۹۱۱ GT۳ کرده است که قدرت را از ۵۱۰ به ۷۶۰ اسب بخار افزایش می‌دهد.

غوغای تیونر آلمانی با این خودرو پورشه

خودرو GT3 تنها عضو تنفس طبیعی خانوادهٔ ۹۱۱ محسوب می‌شود و این ویژگی یکی از بزرگ‌ترین جذابیت‌های آن به‌حساب می‌آید. بااین‌حال، همین موضوع باعث شده GT۳ قدرت خیلی بالایی نداشته باشد. حال یک تیونر آلمانی بنام ۹FF Engineering برای حل این مشکل، یک کیت توربوشارژ را برای GT۳ ارائه کرده است. با این کار، ۹۱۱ GT۳ اساساً به یک GT۲ RS تبدیل شده که توسط خود پورشه ساخته نشده است!

پورشه-۹۱۱-جی-تی-۲

کیت ۹FF شامل دو توربوشارژر، دو وست‌گیت، جعبه‌های جدید فیلتر هوا، یک اینترکولر و برنامه‌ریزی مجدد واحدهای کنترل گیربکس و موتور می‌شود. نتیجهٔ همهٔ این تغییرات، افزایش خروجی موتور ۴ لیتری شش سیلندر تخت پورشه از ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور به ۷۶۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور است. این ارقام آن‌قدر افزایش پیدا کرده‌اند که گیربکس دوکلاچهٔ استاندارد پورشه توان تحمل آن را نداشت و به همین دلیل، ۹FF از کلاچ‌های ارتقاءیافته‌ای در این گیربکس استفاده کرده است.

پورشه-۹۱۱-جی-تی-۳

به گفتهٔ ۹FF، این کیت GT۳ را فقط سریع‌تر نمی‌کند بلکه خودرو را قابل‌استفاده‌تر هم خواهد کرد زیرا ازآنجایی‌که توربوشارژرها در دور ۲،۵۰۰ rpm اوج بوست خود را ارائه می‌کنند و این بوست تا ردلاین ۹ هزار rpm همچنان باقی می‌ماند، در دورهای پایین، قدرت و گشتاور بیشتری ارائه خواهد شد و مثل مدل استاندارد، موتور در دورهای بالا به‌طور ناگهانی قدرت بیشتری را ارائه نخواهد کرد. در ویدئویی که ۹FF منتشر کرده می‌توان دید که GT۳ توربو چقدر سریع است. این خودرو ظرف تنها پنج ثانیه از صفر به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که تقریباً نصف زمان مدل استاندارد است.

پورشه-۹۱۱-جی-تی-۴

البته همان‌طور که در ابتدا گفته شد، یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های ۹۱۱ GT۳ پیشرانهٔ تنفس طبیعی است که از زمان معرفی نخستین نسل آن در سال ۱۹۹۹ تاکنون وجود داشته است؛ بنابراین، چرا باید GT۳ را توربوشارژ کرد و اصلی‌ترین ویژگی آن را از بین برد؟ ازآنجایی‌که فعلاً خبری از GT۲ RS جدید نیست، این کیت برای کسانی در نظر گرفته شده که خواهان یک ۹۱۱ پیست محور با قدرت بیشتر هستند. ۹FF نرخ این کیت را هم حدود ۵۲ هزار دلار اعلام کرده که چندان زیاد به نظر نمی‌رسد. همچنین به گفتهٔ این تیونر، این کیت قابل برداشتن خواهد بود و کسانی که قصد فروش خودرو را دارند می‌توانند ظرف چند روز GT۳ خود را به حالت استاندارد بازگردانند.

 

منبع: پدال

ویدیوهای پیشنهادی

ارسال نظر