روزگار خودرو گزارش می دهد
ارزانترین شاسی بلند ۳ ردیفه تویوتا / قیمت فقط ۷۶۰ میلیون تومان!
خودرویی که توسط مکانیکهای یک شرکت محلی و از لوازم یدکی عرضه شده در بازار ساخته شده و از طریق فروشندگان مجاز تویوتا برای فروش گذاشته شده است.
یک سال پیش تویوتا نسخهای از هایلوکس چمپ را به بازار آسیا عرضه کرد. این خودرو نه چندان گران و با قابلیت جالب شخصیسازی توسط افراد است. بسته به لوکیشنی که این خودرو در آن عرضه میشود نامش به رانگا و یا تامارا تغییر کرده است.
شاسی این خودرو به شکلی ساخته شده که میتوان به ردیف صندلیهای عقب یک ردیف اضافه کرد. حتی امکان اضافه کردن کابین به انتهای ان نیز وجود دارد. نسخهای که در این مقاله به شما معرفی میکنیم از این نوع است.
مشخصات ظاهری و طراحی شخصی سازی شده
هایلوکس رانگا یک خودروی ساخته شده مخصوص اندونزی است. این شاسی بلند عجیب دو ردیف اضافه در قسمت عقب دارد که تعداد سرنشینان آن را میتواند تا ۷ نفر افزایش دهد. این کابین اضافه که در نمایشگاه خودرو اندونزی سال گذشته رونمایی شده بود توسط یک کمپانی محلی با نام نیو آرمادا ساخته شده است.
نیو آرمادا که سابقه ساخت اتوبوسهای اندونزی را نیز دارد به خوبی میدانست که برای ساخت کابین آن هم برای خودرویی با نام و اوازه تویوتا به چیزی بیشتر از سقف و اضافه کردن فرش قرمز ( کاری که در ساخت اتوبوس هایش انجام میدهد) دارد.
کابین عقب با الهام از محصولات تویوتا و خط و خطوط آیرودینامیک مخصوص این کمپانی ساخته شده است. سقف نیز تا انتهای جای بار عقب کشیده شده و این هایلوکس را تبدیل به یک شاسی بلند شخصیسازی شده کرده است.
در داخل خودرو ۳ نفر در ردیف دوم و دو نفر در عقب و ردیف سوم جای میگیرند. اطلاعات موثق و مدونی از حجم داخلی کابین وجود ندارد اما مشاهدات حاکی از جادار بودن خودرو هستند. همچنین هیچ کدام از سرنشینان وسط و حتی عقب با وجود دستکاری و اضافه کردن کابین از کمبود جا شکایتی نداشتند. فاصله محور عقب و جلو این خودرو ۱۶ فوت معادل ۴.۸ متر است. در مقام مقایسه این فاصله با فاصله محوری فورد ماوریک برابری میکند.
پیشرانه و مشخصات فنی
پیشرانه این خودرو در ۲ نسخه بنزینی و دیزلی عرضه شده که قدرتمندترین انها ۱۴۸ اسب بخار توان دارد که فقط به چرخ عقب منتقل میشود. جعبه دنده این خودرو نیز در عجیبترین حالت ۵ دنده دستی است. نیو آرمادا هنوز صحبتی از عرضه خودرو شاسی بلند خود نکرده است اما تویوتا اعلام کرده هایلوکس رانگا از طریق نمایندگیهای مجاز این خودرو ساز در اندونزی در سال ۲۰۲۵ به فروش گذاشته خواهد شد.
سخن پایانی
از مواردی مانند هایلوکس رانگا در ایران میتوان به تغییر پراید و یا پژو پارس و تبدیل آنها به پراید وانت و آریسان نام برد. آیا به نظر شما شخصیسازی خودروهای ساخت کمپانیهای معروف میتواند کارساز باشد یا خیر؟ نظر خود را با ما در کامنتتها به اشتراک بگذارید.