گزارش اختصاصی روزگار خودرو

برطرف کردن رایگان ایراد این خودروها / مالکان به گوش باشند

فراخوان بزرگ هوندا برای ۲ مدل پر فروش پایلوت و پاسپورت، این مدل‌ها به دلیل امکان نشت سوخت در قسمت باک خودرو فراخوانده شده‌اند.

برطرف کردن رایگان ایراد این خودروها / مالکان به گوش باشند

این فراخوان شامل ۲۰۰ هزار دستگاه از خودروهای این خودروساز معتبر ژاپنی هستند. هوندا برای ۲۰۵۷۶۰ دستگاه از خودرو‌های شاسی بلند پایلوت مدل‌های ساخت بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ و مدل پاسپورت ساخته شده بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ فراخوان صادر کرده است. اینطور که به نظر می‌رسد فراخوان بابت ایرادی حیاتی در بخش گلویی باک و لوله‌ای که از کاملا پر شدن ان و سر ریز شدن سوخت جلوگیری می‌کند ناشی می‌شود.

هوندا-پایلوت-1

اگر خودرو مذکور با این شرایط دچار سانحه یا تصادف گردد ضربه ناشی از تصادف ممکن است باعث جدا شدن این دو قسمت از یکدیگر و در نتیجه نشت گسترده سوخت می‌شود. این یک خطر بالقوه است که جان سرنشینان را تهدید می‌کند. تحقیقات هوندا برملا کرده که یک مشکل بیرونی در زمان مونتاژ خودرو باعث به وجود آمدن این نقص خطرناک شده است. این خودرو ساز توانسته با اعمال یک سری به روز رسانی‌ها در تاریخ ۱۸ اکتبر این مشکل اتصالات دو قطعه حیاتی باک خودروهایش را برطرف سازد و با فراخوان نیز از خریداران این مدل‌ها که قبل از تاریخ مذکور خودروی خود را تحویل گرفته‌اند خواسته تا برای رفع این مشکل به نمایندگی‌های مجاز هوندا در سرتا سر جهان مراجعه کنند.

هوندا-پایلوت-2

هوندا در تاریخ ۱۳ می‌۲۰۲۴ متوجه این خطر بالقوه شد. از آن زمان به بعد هر خودرویی که برای انجام سرویس‌های دوره‌ای به نمایندگی مراجعه کرده مشکلش را برطرف کرده‌اند اما با مشاهده موارد مشابه هوندا تصمیم دادن این فراخوان گرفته است. یک معامله گر بازار این خبر را به خودروساز ژاپنی مخابره کرده است و بعد از بررسی خودروهای موجود فروخته نشده در نمایندگی به برقرار نشدن اتصال کامل بین دو قطعه در گلویی باک پی برده‌اند. این اتفاق در ۲۰ می‌افتاده است همچنین ۶ مورد از این نقص در خودروهایی دیده شده که برای سرویس دوره‌ای خود مراجعه کرده‌اند.

هوندا-پایلوت-6

در طی ماه‌های بعدی هوندا به تحلیل و بررسی خود برای پی بردن به عمق این مشکل ادامه داد و تحقیقات حاکی از آن بود که هیچ موردی از آسیب منجر به جرح فوت و یا حادثه ناشی از این نقص گزارش نشده است.

هوندا-پایلوت-9

با این حال در مرحله اخر فراخوان دسته جمعی هوندا از طریق ایمیل به خریداران اطلاع رسانی کرد که در زمان مرلاجعه به نمایندگی‌های مجاز از نماینده بخواهند تا اتصال این دو قطعه در خودرویشان را بررسی کند و در صورت بروز هرگونه مشکل تمامی عواقب ان را بدون قید و شرط می‌پذیرد. بعد از اتمام کار و رسیدگی به این ایراد و برطرف کردن خطر بالقوه آن مراتب بعدی و تکمیلی از طریق ایمیل به مشتریان اعلام خواهد شد.

 

 

ویدیوهای پیشنهادی

ارسال نظر