این خودروی فولکس‌واگن مناسب ایران است

محصولات محبوب فولگس‌واگن مانند پولو، گلف، تیگوآن و پاسات همچنان از موتورهای درون‌سوز استفاده می‌کنند.

این خودروی فولکس‌واگن مناسب ایران است

هاچبک کوچک پولو یکی از آن دسته محصولاتی به شمار می‌رفت که انتظار داشتیم با قطع تولید روبه‌رو شود اما سرانجام از طوفان صنعت سربلند بیرون آمد. بزرگ‌ترین خودروساز اروپا پس از ۴۰ سال به تولید پولو در بازار اروپا پایان داد و آتش شایعات را در رسانه‌ها روشن کرد. بسیاری بر این گمان بودند که این مدل شهری هم به فهرست خودروهای برقی اضافه شود و دیگر رنگ پیشرانه‌های درون‌سوز را به خود نبیند.

فولکس-واگن-2

اما یکی از مدیران ارشد فولکس‌واگن اخیرا از برنامه تولید نسخه ۲۰۲۵ این خودرو خبر داده است؛ گویا آلمانی‌ها قصد دارند که نسل تازه پولو را به پیشرانه‌‌ای درون‌سوز رونمایی کنند. نسل ششم پولو در سال ۲۰۱۷ رونمایی شد و در سال ۲۰۲۱ موردبازبینی قرار گرفت تا یکی از آخرین سوپرمینی‌های بازار جهانی پس از معرفی اولیه در سال ۱۹۷۵، سرانجام به پایان عمر خود نزدیک شود. برنامه فولکس‌واگن هم گواه بر این فرضیه شد اما خبر رسمی این شرکت نشان داد که پولو به این زودی‌ها بازار را ترک نخواهد کرد.

فولکس-واگن-3

«کای گرونتیز»، عضو گروه توسعه فنی فولکس‌واگن، در یک گفتگوی خبری در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس اعلام کرد که به‌روزرسانی‌های بیشتری در انتظار مدل ۲۰۲۵ پولو خواهد بود. زمانبندی عرضه فولکس‌واگن برای عرضه این هاچبک با اجرای قوانین انتشار آلاینده یورو ۷ همزمان شده اما به‌نظر می‌رسد که پولو با آن‌ها سازگار باشد؛ چراکه که به‌گفته گرونتیز، مدل‌های درون‌سوز فولکس‌‌واگن احتمالا به سمت هیبریدی شدن پیش خواهند رفت.

فولکس-واگن-4

با توجه به موتورهای موجود در سبد محصولات فولکس‌واگن، انتظار می‌رود که نسل آینده پولو هم به یکی از پیشرانه‌های کم‌مصرف ۱.۰ لیتری یا ۱.۵ لیتری TSI و یک الکتروموتور کوچک برقی مجهز شود. البته ظاهر و فناوری موجود در کابین این خودرو هم برای جذب بهتر خریداران و توجیه قیمت‌گذاری جدید، به‌روزرسانی خواهد شد.

فولکس-واگن-5

هر چند نام پولو زنده می‌ماند اما شایعات از قطع تولید همیشگی مدل بالارده GTi خبر می‌دهند که به معنی کوچک‌تر شدن بازار سوپرمینی‌های درون‌سوز خواهد بود. اما فولکس‌واگن با جای خالی آن چه خواهد کرد؟ این برند پیشتر با معرفی مدل مفهومی ID.2 نشان داد که هاچبک سوپرمینی برقی خود را تا سال ۲۰۲۶ با نام ID.2 GTI روانه بازار خواهد کرد تا سهم خود را از این بخش بازار حفظ کند.

گرونیتز در مصاحبه‌ای که با مجله «اتوکار» داشته یادآوری کرد که هر چند فشار قوانین ضدآلاینده در اروپا، نهایتا باعث توقف تولید تمام مدل‌های درون‌سوز این خودروساز خواهد شد اما مدل‌هایی مانند پولو فعلا در امان هستند. البته پولو در این مسیر تنها نخواهد ماند و توسط برادرانش مانند گلف، تیگوآن، تایرون، پاسات و تی‌راک همراهی می‌شود. با این وجود شاسی‌بلند پرچمدار توآرگ و دو کراس‌اوور تی‌کراس و نیووس به ۲۰۲۵ نخواهند رسید.

به این ترتیب، فولکس‌واگن در حالی‌که به آماده‌سازی پلتفرم سیستم‌های تغییرپذیر خود موسوم‌به «SSP» می‌پردازد، بازار را برای پذیرش مدل‌های برقی خود آماده می‌کند؛ چراکه یافتن تعادل مناسب میان دو پیشرانه و عرضه مدل‌های موفق چالشی سنگین برای این شرکت و رقبایش خواهد بود. نظر شما درباره سیاست فروش فولکس‌واگن چیست؟ آیا شانسی برای موفقیت دوباره این گروه خودروسازی در برابر تویوتا و استلانتیس وجود دارد؟

 

منبع: پدال

ویدیوهای پیشنهادی

ارسال نظر