گزارش اختصاصی روزگار خودرو؛

خودرویی که مثل کوسه باله دارد!

پورشه ۹۱۱ GT۳ RS مجهز به کیت MANTHEY یک باله کوسه بزرگ روی خود دارد.این باله به صورت افقی روی شیشه عقب این هیولا نصب شده است.

خودرویی که مثل کوسه باله دارد!

بعد از اینکه پورشه نسخه به روز رسانی شده ۹۱۱ را ماه قبل عرضه کرد حالا منتظریم تا از نسخه RS آن رونمایی کند. اما قبل از این اتفاق، MANTHEY تنور شایعات را داغ کرده و با انتشار عکس هایی از وجود بالچه شارک فین آیرودینامیکی در قسمت عقب خودرو خبر داده است. این بالچه تاییده خود کمپانی را هم دریافت کرده است بنابراین وارانتی خودرو که از طرف کمپانی عرضه می‌شود از بین نمی‌رود. جهت یاداوری باید بگوویم که پورشه ۵۱ درصد سهام شرکت MANTHEY را در اواخر سال ۲۰۱۳ خرید و در آن سرمایه‌گذاری کرد.

پورشه-7

در نگاه اول به این عکس‌ها سریعا در خواهید یافت که شیشه عقب این خودرو جایش را به یک بالچه بزرگ کیت MANTHEY داده است. این کیت که از جنس فیبر کربن ساخته شده ۲۵ درصد سبک تر است. این باله آیرودینامیک بزرگ در کنار خود ۶ عدد بالچه کوچکتر هم دارد که روی سقف جایگذاری شده‌اند. نقش این ۶ بالچه کوچک نصب شده روی سقف این است که هوای داغ تولید شده توسط رادیاتورها را به جای عقب به اطراف خودرو منتقل و دور کنند.

پورشه-8

به این ترتیب این هوای داغ به عقب خودرو نمی‌رسد. همین امر باعث شده تا باله فیبر کربنی عقب نیروی روبه پایین بسیار قدرتمندی را تولید کند. این نیرو باعث چسبندگی هر چه بیشتر به زمین و حفظ تعادل حداکثری می‌شود. دقیقا به همین دلیل MANTHEY دیفیوزرها را هم بزرگ تر ساخته است. برای کاهش مقاومت هوا ۹۱۱ GT۳ RS از رینگ‌های دیسکی شکل استفاده کرده است. به این دیسک‌ها ایرودیسک می‌گویند و خاصیت آنها این است که مقاومت هوا را به شدت کاهش می‌دهند.

پورشه-9

با تمام این تغییرات پورشه تیون شده توسط MANTHEY در سرعت ۱۸۰ مایل ( ۲۸۸ کیلومتر بر ساعت) نیروی روبه پایینی بالغ بر ۹۸۰۳ نیوتون تولید می‌کند. فقط این نیست و خاصیت‌های این باله و در واقع تیون MANTHEY ادامه دارد. این کیت چیزی فرای تغییرات ظاهری سطحی است. کمک فنرهای این هیولا در سرعت جهش و واکنش ۳۰ درصد در جلو و ۱۵ درصد در عقب قوی تر شدند و سرعت جهش آنها بیشتر شده است.

پورشه-12

داستان به همین جا هم ختم نمی‌شود. جذب کننده‌های شوک بسیار پیشرفته‌ای در زیر این پورشه هیولا نصب شده تا بهترین عملکرد سیستم فنر بندی و تعلیق را در سرعت‌های خیلی بالا به نمایش بگذارد. در بخش ترمزها تمام پد‌های ترمز دیسک‌ها و سیستم آن از جنس سرامیک کامپوزیت هستند. این‌ها تنها بخشی از توضیحات سیستم ساسپنشن یا همان تعلیق این هیولا بود.

پورشه-11

از دیگر تغییرات ظاهری استفاده در فیبر کربن در ۹۱۱ GT۳ RS است. MANTHEY سعی بر آن داشته تا با استفاده اغراق گونه و زیاد از فیبر کربن و به پشتوانه نیروی رو به پایین تولید شده توسط بالچه عقب، وزن این خودرو را تا حد امکان کم کند.

پورشه-4

پکیج به روز رسانی دو سال در دست ساخت و بررسی بوده است. این تست بررسی شامل هزاران مایل رانندگی و قرار دان این خودرو در سخت‌ترین شرایط و سنجش نتایج آزمایشات است. قرار بود تا MANTHEY این هیولا را در پیست نوربرگرینگ تست کند تا بلکه بتواند رکورد نسخه استاندارد پورشه GT۳ RS که ۶ دقیقه و ۴۹ ثانیه و ۳۲ صدم ثانیه بوده را بشکند اما متاسفانه وضعیت آب و هوا خیلی مساعد نبود و GT۳ RS نتوانست به روی پیست برود.

پورشه-10

به نظر می‌رسد اما با توجه به گفته‌های MANTHEY شکستن رکورد نسخه اصلی و حتی نسخه نسل قبلی خود MANTHEY یعنی GT۲ RS حتمی به نظر می‌رسد. حتی ممکن است نسل جدید بتواند در حد چند ثانیه این رکورد را جابه جا کند که در جایگاه خود رقم شگفت‌انگیزی به حساب می‌آید.

پورشه-15

در پایان طبق اعلام شرکت تیونینگ MANTHEY نسخه GT۳ RS در ژانویه سال بعد برای خریداران کشورهای اروپایی در دسترس خواهد بود اما خریداران خارج از اتحادیه اروپا برای خرید این هیولا باید حداقل تا ماه مارچ منتظر بمانند. نرخ این خودرو هنوز مشخص نیست اما پکیج نصب شده MANTHEY روی پورشه ۷۱۸ به تنهایی ۵۳۰۰۰ دلار (معادل ۳.۷ میلیارد تومان) قیمت دارد. دقت کنید که این قیمت تنها مبلغ مورد نیاز برای پک به روز رسانی MANTHEY است و قیمت خود خودرو نیست.

 

 

ویدیوهای پیشنهادی

ارسال نظر