روزگار خودرو گزارش می‌دهد؛

گربه وحشی جگوار به دنبال دریدن خودروهای برقی!

خودروی جگوار TWR SUPERCAT با استایل دراماتیک و عجیب باز می‌گردد. جگواری که ما می‌شناختیم تقریبا مرده است.

گربه وحشی جگوار به دنبال دریدن خودروهای برقی!

 حالا این برند با یک خودرو تمام سوختی و احتراقی بازگشته تا به تنهایی در قلمرو خودروهای برقی به تاخت و تاز بپردازد. به یاد روزهای گذشته این گربه سرکش دوباره بازگشته تا به جنگ خودروهای برقی برود. البته باید بگوییم که خود جگوار این کار را نکرده است بلکه کمپانی TWR دست به احیای این گربه وحشی زده است.

جگووار-3

خودرویی که به کل تعمیر ترمیم و بازسازی شده است. این وظیفه خطیر بر عهده خیزیل سالم گذاشته شده است. خیزیل سالم هنرمندی است که سال‌ها در بحث احیای خودروهای از این دست فعالیت دارد. کمپانی TWR در سال ۲۰۲۰ و توسط تام واکینگشاو افسانه‌ای بنیان‌گذاری شد. کار تخصصی این کمپانی تعمیر و بازسازی و اجرای مهندسی مدرن روی مدل‌های سنتی است. این کمپانی تنها مدل‌های جگوار را احیا نمی‌کند و با برندهای دیگر هم همکاری دارد.

جگووار-8

البته به زندگی برگرداندن این جگوار با استفاده از فیبر کربن در ساخت بدنه منجر به کمتر شدن ۱۰ درصدی وزن خودرو شد. همچنین خریداران امکان سفارش دیسک‌های سرامیک کربن برای هر چهار چرخ را دارند که خود همین آپشن باز هم از وزن خودرو می‌کاهد. وزن این خودرو با احتساب ۱۰ درصد کتر شدن به ۱۶۰۵ کیلوگرم می‌رسد.

جگووار-9

از رینگ‌های دربرگیرنه جعبه مانند تا ایرودینامیک جلو و عقب بسیار چیزهای جالبی دستگیرمان می‌شود. کمپانی TWR اگزوز‌های خودرو را در قسمت جانبی طراحی کرده و همین امر باعث صاف تر شدن قسمت انتهایی و کف خودرو شده است. اگر از بغل به این خودرو بنگرید خواهید دید که با این حرکت امکان ساختن بدنه صاف و ایرودینامیک فراهم شده است.

جگووار-7

حتی رینگ‌ها هم در نسخه اصلی کوچک تر بودند ولی در این خودرو رینگ‌های عقب ۱۹ و رینگ‌های جلو ۱۸ اینچی شده‌اند. خود همین موضوع هم دلیلی است برای این مهندسی نوآورانه که با طراحی اگزوز جانبی توانسته‌اند این میزان از مزیت را در یک خودرو جمع کنند.

جگووار-10

ورای همه تغییرات خارجی و مهندسی باید اعتراف کرد که این خودرو در واقع یک پوست اندازی هم داشته است. شاسی خودرو توسط فیبر کربن تقویت شده در حالی که پوسته و قاب شاسی از جنس فولاد زد زنگ درست شده است. سیستم تعلیق دو تکه جگوار به خودرو کمک می‌کند تا برای حفظ تعادل کمترین میزان لرزش را داشته باشد و برای پایداری بیشتر سعی بر آن داشتند تا با مهندسی‌های مدرن روز سوپرکت را به یک خودرو کاملا با ثبات تبدیل کنند. با این اوصاف در نهایت توانسته‌اند پنج مود جدید رانندگی هم به این گربه سرکش هدیه دهند.

جگووار-12

در زیر کاپوت این جگوار وحشی یک پیشرانه تقویت شده ۶.۵ لیتری ۱۲ سیلندر قرار گرفته است. این پیشرانه هیولا با تولید حداکثر توان ۶۶۰ اسب بخار و گشتاور وحشتناک ۷۳۰ نیوتون متر می‌تواند این گربه را به یک فانتوم روی زمین تبدیل کند. اگر بخواهیم به درکی واقعی از میزان تغییرات این نسخه با نسخه پایه ساخت جگوار برسیم باید به اطلاعتان برسانیم که توان حداکثری نسخه پایه فقط ۲۸۱ اسب بخار و گشتاورش ۴۳۱ نیوتون متر بود. با دیدن این اعداد می‌توان نتیجه گرفت که گربه TWR بسیار چالاک تر و درنده تر از جگوار مدل پایه است.

جگووار-13

این خودرو همچنین برخلاف نسخه پایه که یک مدل ۲+۲ بود، فقط گنجایش ۲ نفر دارد. و بجایش ظرفیت حمل بار بیشتری را دارد. داخل خودرو هم با مهندسی مدرن سازگار شده، اگر یک قسمتی از این خودرو باشد که ما به آن علاقه نداشته باشیم آن هم کلاستر تمام دیجیتال خودرو است که با روحش هیچ تناسبی ندارد. شاید بهتر بود هنوزم به سیاق قدیم بجای کلاستر دیجیتال در این خودرو خاص از آمپرها و گیج‌های قدیمی استفاده می‌شد اما خب چنین نیست.

جگووار-2

و در پایان باید بگوییم که از این مدل TWR بر پایه جگوار فقط و فقط ۸۸ عدد تولید شده است و به تولید انبوه نخواهد رسید بنابریان احتمالا با قیمتی فضایی و شانسی فضایی تر ممکن است که به یک دستگاه از آن دسترسی پیدا کنیم. نظر شما درباره این خودرو زیبا و دوست داشتنی چیست؟ آیا به نظر شما خودروهای با پیشرانه احتراقی می‌توانند دوباره بازگردند و میدان نبرد را از خودروهای خوش خط و خال ولی توخالی برقی پس بگیرند؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

ویدیوهای پیشنهادی

ارسال نظر