گزارش ویژه روزگار خودرو؛

هیوندای با این خودرو رسما خریداران را گول زد

هیوندای در اقدامی عجیب یک بالچه مخصوص مسابقه به النترای N اضافه کرد.

هیوندای با این خودرو رسما خریداران را گول زد

نسخه TCR النترا N به روز رسانی‌های متفاوتی دریافت کرده اما هیچ کدام از این به روز رسانی‌ها برای پیشرانه نیست. یکی از آخرین سنگرها برای خرید خودروی طرح مسابقه‌ای ارزان قیمت النترای N است. دقیقا مثل اسپرت کردن خودرو در ایران این خودرو هم فقط اسپرت سطحی شده است. بالچه بزرگ عقب و رنگ آمیزی خودرو به سبک ماشین‌های مسابقه تنها امتیاز هیوندای برای النترا N است.

النترا-6

در صورتی که وقتی یک خودرو نام TCR یا نسخه ویژه و یا RC را یدک می‌کشد باید یکی از نخستین ویژگی هایش اقدامات موثر برای افزایش توان خروجی پیشرانه باشد. با این حال به نظر می‌رسد این عنصر نمادین سرعت و مسابقه که قابل تنظیم هم هست می‌تواند عطش شما را برای رفتن به پیست چند برابر کند اما باید خدمتتان عرض کنیم که این بالچه فقط ظاهریست.

النترا-1

علاوه بر نیروی چسبندگی که این بالچه تولید می‌کند رینگ‌های اصلاح شده ۱۹ اینچی النترا هم به شکل موثری از وزن خودرو می‌کاهند. هیوندای کفش‌های جدید النترا را به ترمزهای مونوبلک با چهار پیستون کالیبره مجهز کرده است. همچنین فقط خودروهایی که در خانه این خودروساز یعنی کره جنوبی تولید می‌شوند لوگوی N بزرگ در قسمت کناری عقب خودرو را خواهند داشت.

النترا-2

امیدواریم که تغییرات درون کابین محدود به کاور فرمان جیر، پوشش مخصوص و لهجه ی طراحی آبی خودرو نباشد. به محض ورود به کابین غلبه آشکار رنگ آبی مخصوص النترا را خواهید دید که در صندلی‌ها سقف داشبورد و حتی لبه‌های کمربند ایمنی کاملا مشهود است. یکی از تغییراتی که بسیار جلب توجه کرد نشان ساعت دوازده روی فرمان النترا بود که واقعا تحت تاثیر قرارمان داد.

النترا-5

هیوندا اشاره‌ای به اطلاعات فنی جعبه دنده نکرده است اما تصاویر رسمی نشان از یک گیربکس ۸ سرعته اتومات دو کلاچ است. البته همانطور که گفته شد هنوز کاملا مشخص نیست که قصد النترا از عرضه این خودرو دقیقا چیست چرا که در گزارش‌ها اعلام شده بود که هیوندای از یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی بهره می‌برد.

النترا-8

بازار کره جنوبی نخستین بازاری است که این سدان مسابقه‌ای ارزان قیمت در آن عرضه می‌شود. طبق گزارش‌های منابع کره‌ای این سدان در دسامبر به بازار کره عرضه خواهد شد. بازار جهانی هم حداقل تا سال ۲۰۲۵ باید منتظر این خودرو بماند.

النترا-7

یک نکته مهم دیگر در رابطه با هیوندای النترا N امکان عرضه آن در بازار خودرو ایالات متحده امریکاست. اگر چنین اتفاقی رخ بدهد دیگر هیوندای نمی‌تواند دست روی دست بگذارد و باید برای تقویت پیشرانه هم تمهیداتی را بیاندیشد که البته این تمهیدات ممکن است قیمت ۳۶۶۰۰ دلار ی آن را بالاتر ببرد. البته قیمت پایه در بازار کره جنوبی ۳۵۱۰۰ دلار اعلام شده است ( معادل ۲.۳ میلیارد تومان)

النترا-2

از طرف دیگر هیوندای نسل دیگری از این خودرو با پیشرانه دیزلی را طراحی کرده که ممکن است نسخه مخصوص امریکا در دل همین نسل باشد. پیشرانه‌ای که بین ۲ تا ۲.۵ لیتری با حداکثر توان تولیدی ۲۷۶ اسب بخار و گشتاور ۳۳۰ نیوتون متر دارد. اگر النترا با این مشخصات در امریکا حضور پیدا کند حالا می‌توان گفت که این سدان مسابقه‌ای چیزی بیشتر از یک بالچه ظاهری و فرمان تمام جیر با نشانگر ساعت ۱۲ دارد. البته با وجود هات هاچ بک النترا و i۳۰ پنج در در بازار امریکا و فروش نه چندان جالبشان نمی‌توان به طور قطع آینده‌ای درخشان را برای این کلاس تولیدی از خودروساز کره‌ای در بازار امریکا را متصور شد.

 

 

ویدیوهای پیشنهادی

ارسال نظر