روزگار خودرو گزارش می‌دهد؛

خودروهای شگفت انگیز خداوندگار گیتار ریتم!

در ادامه بررسی کلکسیون خودروهای افراد معروف حوزه ی هنر و موسیقی، در این مقاله به بررسی خودروهای عجیب دیو ماستین خواننده گروه مگادث می‌پردازیم.

خودروهای شگفت انگیز خداوندگار گیتار ریتم!

 باز هم به سیاق همیشه تاکید می‌کنیم که قصد بررسی ابعاد شخصی زندگی راک استار‌ها را نداریم بلکه فقط به شاخه ی علاقه آنها به خودرو می‌پردازیم.

دیو ماستین در ۱۳ سپتامبر ۱۹۶۱ در منطقه‌ای در جنوب کالیفرنیا به دنیا آمد. پدرش معتاد به الکل و شخصی تندخو بود و مادرش اغلب اوقات دیو را به بستگان‌شان می‌سپرد تا از او مراقبت کنند. او بیشتر جوانی خود را با مادر و خواهرانش می‌گذراند در حالی که به خاطر اجتناب از رابطه با پدرش مجبور بودند دائماً نقل مکان کنند.

دیو-ماستین-9

او بعد از جدایی ناباورانه خودش از متالیکا برای رقابت با این گروه، گروه موسیقی خودش را با نام مگادث تشکیل داد و تبدیل به یک رقیب مستقیم برای متالیکا شد. این رقابت اما بی‌شباهت به رقابت مرسدس بنز و بی‌ام و در دنیای خودروها نیست!

دیو-ماستین-1

لیست خودروهای این هنرمند معروف عبارتند از: Aston Martin Vanquish S، a ۲۰۰۶ Bentley Continental GT، a ۲۰۰۶ Mercedes CLS۵۰۰ and a ۲۰۱۰ Range Rover و می‌خواهیم هرکدام از این خودروها را به طور جداگانه بررسی و از سرنوشت فعلی آنها مطلع بشویم.

آستون مارتین ونکوییش S

دیو-ماستین-2

این نسل دوم ونکوئیش S یکی از تثبیت‌شده‌ترین مدل‌های استون مارتین بوده که همراه با برادران جوان‌تر خود وظیفه‌ی جذب خریداران به این برند را بر عهده دارد. دستورالعمل کاملاً ساده است: اضافه کردن به همه‌چیز! سیستم تعلیق، پرفورمنس، استایل و برچسب قیمتی همه و همه افزایش یافته تا سوپر GT استون مارتین حضوری پررنگ‌تر داشته باشد.

مشخصات فنی آستون مارتین

دیو-ماستین-7

قلب تپنده‌ی ونکوئیش S پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶ لیتری تنفس طبیعی است. این خودرو آخرین نمونه‌ای است که بدون استفاده از توربو مرکز فرماندهی استون را ترک می‌کند. البته این پیشرانه به سیستم جذب اصلاح شده‌ای مجهز شده که به استون اجازه داده تا قدرت پیشرانه را ۲۷ اسب بخار افزایش داده و به ۵۹۵ اسب بخار برساند. گشتاور خودرو بدون تغییر در عدد ۶۳۰ نیوتون متر باقی مانده است. اما این کیفیت سواری خودرو است که به سرعت توجه را به خود جلب می‌کند.

دیو-ماستین-3

اگرچه اصلاح اندک شاسی به منظور ارتقای عملکرد ونکوئیش S بوده اما سیستم تعلیق نرم و مناسب آن یکی از برگ‌های برنده استون است. خودرو به ندرت احساس تلاطم پیدا می‌کند و به‌طور شگفت‌انگیزی بیشتر ناهمواری‌ها را نادیده می‌گیرد. حتی در نسخه‌ی S نیز ونکوئیش توانایی‌های یک GT اصیل را از دست نداده است.

 

بنتلی کانتینتال GT

دیو-ماستین-4

تعریف لوکس بودن و اشرافیت در یک خودرو شاید گسترده باشد اما معمولاً به یک ماده یا سرویسی اشاره می‌شود که ظرافت، جذابیت و جزییات آن بالاتر از سطوح معمولی است و ورای یک ضرورت در زندگی احساس می‌شود. با این تفاسیر تمامی خودروهای حاضر در بازار امریکا را می‌توان دارای ویژگی‌های لوکس دانست. بنتلی کانتیننتال جی تی اسپید اما یک خودروی کاملاً لاکچری و ناب است. هیچ‌کسی نیازمند یک کوپه ۳۸۰ هزار دلاری نیست چه برسد به اینکه پیشرانه دست‌ساز آن بتواند حداکثر سرعت فراتر از ۳۳۰ کیلومتر در ساعت را ثبت کند. اما این ویژگی به معنی توجیه نرخ بالای خودروست و کانتیننتال جی تی اسپید باید منحصربه‌فرد باشد و فراتر از یک محصول عادی به نظر برسد و چیزی فراتر از ضرورت باشد. در این مقاله می‌خواهیم به ۷ نکته جذاب درباره این محصول لوکس بپردازیم.

مشخصات فنی

شکی وجود ندارد که بیشتر ما پیشرانه ۱۲ سیلندر را دوست داریم. زمانی که پای خود را روی پدال گاز فشار دهید کوهی از قدرت را حس خواهید کرد اما این قدرت عظیم با نرمی مثال‌زدنی در خودرو جاری می‌شود. صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت بنتلی موردبحث در ۳.۱ ثانیه ثبت می‌شود. البته جذابیت واقعی خودرو به شتاب گیری بین دنده‌ای مربوط می‌شود و رسیدن سرعت خودرو از ۵۰ به ۹۰ کیلومتر در ساعت بسیار جذاب خواهد بود. بریتانیایی‌ها می‌گویند حداکثر سرعت کانتیننتال جی تی اسپید ۳۳۵ کیلومتر در ساعت است؛ اما متأسفانه بنتلی تولید این پیشرانه ۱۲ سیلندر را اواخر امسال میلادی متوقف خواهد کرد و ما از این اتفاق بسیار ناراحتیم.

مرسدس CLS ۵۰۰ ۲۰۰۶

دیو-ماستین-5

طراحی ظاهری و بدنه ی مرسدس بنز سی ال اس یک طراحی قانون شکن و البته بی‌نظیر است. طراحی این خودرو به این شکل است که از جلوی ماشین به کشیده‌ترین حالت تا آخر صندوق عقب طراحی پیش می‌رود. در جلوی خودرو، لوگوی مرسدس بنز به بزرگی وسط جلو پنجره نقش بسته است و دلربایی می‌کند. طراحی چراغ‌ها نسبتا ساده هستند و یکی از راههای شناسایی سی ال اس‌های جدید با قدیم همین چراغ جلو است.

به بغل خودرو که می‌آییم متوجه می‌شویم دربهای خودرو خیلی بزرگ‌اند و البته فاصله ی طولی محور خودرو هم خیلی زیاد است بنابراین ما با خودرویی طرف هستیم که طراحی اسپرت و ابعاد بزرگ و لوکس دارد. وقتی به عقب خودرو می‌رسیم متوجه می‌شویم که طراحی خیلی حالت فشرده دارد و چراغهای عقب یادآور مرسدس بنزهای قدیمی هستند و در این نکته مرسدس بنز، اصالت خویش را کاملا حفظ کرده است. دو اگزوز بزرگ به شکل جدا از هم (یکی راست و دیگری چپ) قرار گرفته‌اند و قرار است کار تنفس این موتور ۸ سیلندر را انجام دهند. به طور کلی طراحی مرسدس بنز سی ال اس یکی از خیره‌کننده‌ترین طراحی‌های مرسدس بنز در تمام ادوار است که باعث شده خیلی از طرفداران کمپانی‌های رقیب هم اعتراف به طراحی زیبای این خودرو بکنند. الهه زیبایی واقعا لقب مناسبی برای این زیبای آلمانی است!

دیو-ماستین-8

دیو ماستین در مصاحبه با سایت پرطرفدار موتور وان از کلکسیون خود اطلاعات محدودی را فاش کرده بود و با توجه به قدیمی و خاص بودن خودروهای او باید به این نتیجه رسید که احتماالا دیو هنوز باقی برگ برنده هایش را رو نکرده است.

ویدیوهای پیشنهادی

ارسال نظر