گزارش ویژه روزگار خودرو؛

غول خودروساز آلمانی زمین گیر شد!

خبرهای رسیده از کمپانی فولکس واگن نشان می‌دهد که اوضاع در این کارخانه اصلا خوب نیست.

غول خودروساز آلمانی زمین گیر شد!

احتمال دارد فولکس واگن ۳تا از کارخانه هایش در آلمان را تعطیل ده‌ها هزار نیروی خود را از کار بیکار کند!کارگران کارخانه فولکس واگن در آلمان به نظر می‌رسد که خود را برای یک مبارزه طولانی مدت صنفی کارگری آماده می‌کنند. به نظر می‌رسد غول خودروساز آلمانی ناخوش احوال است و قصد دارد تا برای کاستن از هزینه‌ها اقدامات اساسی را انجام دهد. به گزارش رویترز بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد درخواست‌های اولیه برای تعطیلی این ۳ کارخانه از طرف گروه صنعتی فولکس واگن داده شده است و این کمپانی به ناچار و عنقریب دست به تعطیلی کارخانه‌های خود و بیکاری ده‌ها هزار نفر از کارمندان و کارگرانش بزند.

کارخانه-خودرو-۲

دنیلا کاوالا رئیس شورای صنف کارگران فولکس واگن با تایید این گزارش رویترز اعلام کرد که مدیریت به شدت به دنبال عملی کردن این کار است اما هنوز هیچ گونه جزییات بیشتری را در اختیار این شورا قرار نداده است. بستن سه کارخانه و تعطیلی کلی در آلمان می‌تواند ضررهای مالی هنگفتی به بار بیاورد اما نمی‌توان این مطلب را نادیده گرفت که درباره این اتفاق قبلا هم شایعاتی وجود داشته است که به حقیقت نپیوسته است. ماه گذشته و طی گزارشی شایعه شده بود که فولکس واگن قصد تعطیلی دو کارخانه خود در درسدن و اوزنابروک را دارد ما این اتفاق هرگز نیوفتاد حداقل تا به حال هیچ گزارشی از تعطیلی آن منتشر نشده است.

کارخانه-خودرو-۱

فولکس واگن هفته هاست که سرگرم مشورت با متحدان خود در این باره است تا جایی که رئیس بخش سئو این برند یعنی آقای توماس شافر قبلا گفته بود که دیگر قادر به تامین کردن هزینه‌ها نیست و بازدهی شعبه‌های مستقر در آلمان جواب گو نیستند. دبیر گروه صنعتی فولکس واگن آقای گونار کیلیان به رویترز گفت: خودروساز بزرگ آلمانی دیگر قادر به رقابت در حوزه‌های مختلف صنعت خودرو و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های آینده نیست.

فولکس-واگن-جتا-4

خودروسازان بزرگ در آلمان با چالش‌های فراوانی روبه‌رو هستند از طرفی گسترش روز افزون خودروهای باتری و برقی میدان رقابت را به چند دستگی کشانده است به طوری که رقابت بسیار مشکل تر شده است. به‌خصوص در بحث چین و خودروهای ساخت این کشور که توانسته‌اند با تولید انبوه هزینه‌ها را کاهش دهند و در پی این سلسله واکنش‌ها نرخ نهایی محصولات چینی بسیار پایین تر از دیگر محصولات مشابه در هر نقطه‌ای از جهان است. همین امر باعث کاهش قدرت رقابت و باقی ماندن در بازار است.

سخن پایانی

چین به عنوان یکی از بزرگترین اقتصاد‌های دنیا در حال پیشروی در اساسی‌ترین قسمت‌های بازارهای مصرفی از جمله خودرو است. همین باعث شده تا کمپانی هایی که هنوز به صورت سنتی فعالیت می‌کنند به مشکل برخورد کنند. با این مقدمه ایا به نظر شما هنوز هم می‌توان چشم‌انداز بازار خودرو را روشن دید یا باید هر روز منتظر شنید اخباری مشابه آنچه که در غول خودروساز آلمانی رخ داده است باشیم؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذاید.

 

 

ویدیوهای پیشنهادی

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد