گزارش ویژه روزگار خودرو؛

معرفی خودروهای حاضر در بازی NEED FOR SPEED

بازگشت به زمانی که همه ما در آن خاطره داریم خودش یک فانتزی به حساب می آید. مقدمه کوتاه است اما اگر بگوییم که قصد بررسی خودروهای سری بازی Need for Speed را داریم هیجان فانتزی بازان این حوزه به اوج خودش می رسد.

معرفی خودروهای حاضر در بازی NEED FOR SPEED

بازی ویدیویی need for speed  توسط شرکت الکترونیک آرتز ساخته و به بازار عرضه شده است. این مجموعه شامل چندین قسمت و نسخه مختلف است که طی سی سال گذشته به مرور به بازار آمده است. حضور خودروهای روز دنیا و بعضا خودروهای نوستالژی در این گیم با ارزش باعث شده تا لذت بازی کردن دو چندان شود. البته درست است که حتی خود پرنس چارلز یا ولیعهد عربستان هم دلش نمی آید که یک فراری 458 ایتالیا را به در و دیوار بکوبد. اما در بازی need for speed  این امکان فراهم است تا با هر سرعتی که اراده کردید هر خودرویی را به هر جا که دوست دارید بکوبید.

این مقاله قصد دارد تا در چند قسمت  به بررسی مدل های مختلف خودرو حاضر در این بازی بپردازد و سعی می کنیم به سبک روزگار خودرو تمام مشخصات آن ها را زیر ذره بین ببریم.

NISSAN Skyline GT-R KPGC10 نیسان اسکای لاین جی تی آر کی پی جی سی10  

نیسان-اسکای لاین gtr kpgc 10

این خودرو قدیمی اما دوست داشتنی اولین خودروی مورد بررسی ما در عالم واقعیت است که در need for speed underground 2  حضور داشت.

اگر نام نیسان اسکای‌لاین (Skyline) را در جمع عاشقان دنیای خودرو بیاورید، بدون شک همه‌ی آن‌ها این خودروی افسانه‌ای ژاپنی را در قالب یک کوپه‌ی پرقدرت که همیشه رقیب بهترین سوپراسپرت‌های جهان بوده است، خلاصه می‌کنند.

مشخصات فنی و پیشرانه این فسیل زنده

نیسان-اسکای لاین۲ gtr kpgc 10

اولین مدل اسکای‌لاین GT-R در سال ۱۹۶۹، با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی با حجم دو لیتر و صدایی اعتیادآور عرضه شد.  قلب تپنده این درنده ژاپنی، پیشرانه ۲‌‌‌‌‌ لیتری ۶‌‌‌‌‌ سیلندر خطی به قدرت ۱۶۰ اسب بخار بود که با کد S20 شناخته می‌شد.

Ferrari 458 Italia فراری 458 ایتالیا

فراری-458-ایتالیا.jpفg

فراری ۴۵۸ ، نمادی از شگفت‌انگیزی و هیجان در دنیای خودروسازی است. این خودرو تنها فراری پلاک ملی کشورمان نیز هست. این خودرو مجهز به پیشرانه V8 4.5 لیتری با توان خروجی حدود 562 اسب‌بخار و گشتاور 540 نیوتن‌متر است. این پیشرانه با سیستم انتقال قدرت دنده‌های خودکار 7 سرعته، عملکرد بسیار پرقدرت و شتابنده‌ای به فراری ۴۵۸ می‌بخشد.

تویوتا سوپرا SZR 

تویوتا-سوپرا-SZR

این خودرو مدل ۱۹۹۳ بیش از ۱۵ سال سن دارد، اما در شرایط خوبی نگهداری شده است. پیشرانه مورد استفاده در تویوتا سوپرا دارای ۶ سیلندر و از نوع  ۳ لیتر و مجهز به توربوشارژر  دوقلو است. جعبه دنده‌ی مورد استفاده در سوپرا از نوع دستی ۶ دنده است و خبری از گیربکس‌های مدرن دوکلاچه در این خودرو نیست. سوپرا را باید خودرویی کاملا خالص و اصیل دانست که نه سیستم هیبریدی دارد و نه موتور حجیم آن با موتورهای امروزی هم‌خوانی دارد؛ بلکه سوپرا یک کوپه‌ی اسپرت توربوشارژر بوده که کاملا برای لذت بردن از رانندگی ساخته شده است.

  Volvo 242ولوو مدل ۲۴۲

ولوو-۲۴۲-۱۱

مدل جعبه‌ای ۲۴۰ به عنوان یک نسخه انقلابی از سری ۱۴۰، میراث «خودروی ایمنی» این سری را به همراه خود داشت. با این وجود، ولوو همچنان به ساخت نسخه‌های اسپورت و از جمله ۲۴۲ GT ادامه داد. این خودرو، پس از سال‌ها می‌توانست نظر خیلی‌ها را به خود جلب کند.

ولوو-۲۴۲-۱۱

اگر بخواهید قدرت 740 اسب بخار را در قالب یک کوپه مکعبی محقق کنید به دنبال چه پیشرانه‌ای خواهید رفت؟ پیشرانه وی10 وایپر یا انجین ب‌ام‌و ام5؟ از ما نظرخواهی کنید هیچ‌کدام به درد یک ولوو اصیل نمی‌خورند. در سینه یک ولوو قلب ولوو باید بتپد، تنها یک قلب سوئدی. همین هم شده که دوستانمان به سراغ یک پیشرانه 6سیلندر خطی به حجم 2800 سی‌سی و 24 سوپاپه از تولیدات ولوو رفته‌اند که می‌تواند 740 اسب بخار قدرت تولید کند.

Mazda MX-5 1996 مزدا افسانه ای

مزدا-ام ایکس-5

و در آخر قسمت اول می رسیم به یکی از خودروهای کلاسیک ونام آشنای ژاپنی که طرفدرارن بسیار زیادی هم دارد و آن چیزی جز مزدا MX5  مدل ۱۹۹۶ نیست.

مزدا-ام ایکس-۲

این خودرو کلاسیک جذاب مجهز به یک پیشرانه ۱.۸ لیتری چهار سیلندر خطی با حداکثر توان تولیدی ۱۱۶ اسب بخار بهره می برد که در زمان خودش بسیار زیاد بود. ین خودروی اسپورت در ۹٫۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسید و در ۱۶٫۸ ثانیه با سرعت ۸۳ مایل در ساعت یک چهارم مایل را طی می‌کرد و حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر در ساعت را به دست می‌آورد.

پایان قسمت اول

 

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد