گزارش اختصاصی روزگار خودرو؛

آخرین مدل مزدا ۳ را با ۲.۲ میلیارد بخرید!

مزدا ۳ جدید شباهتی به مزدا اسپید ندارد اما هنوز هم جذاب به نظر می‌رسد.

آخرین مدل مزدا ۳ را با ۲.۲ میلیارد بخرید!

مزدا مدل جدید اسپید را عرضه نکرده – حداقل برنامه‌ای هم برای آن در آینده نزدیک ندارد. این کمپانی درحال‌حاضر اصرار  به افزایش فروش و تصاحب بیشتر سهم از بازار خودرو با مدل جدید مزدا ۳ دارد. بهترین نسخه بعدی این خودروساز هم مزدا ۳ توربو است با یک پیشرانه تقویت شده ۴ سیلندر، یک گیربکس خشک، و سیستم ۴ چرخ فعال. سیستم توربو این خودرو سخاوتمندانه خوب است و قیمت گذاریش نیز به درستی انجام شده است. قیمت این پسر دوست داشتنی از ۳۴ هزار دلار ( ۲ میلیارد تومان) شروع می‌شود که کاملا منصفانه به نظر می‌رسد. اما اگر منتظر مزدا اسپید ۳ با نام جدید بودید باید شما را ناامید کنیم. چنین چیزی امکان ندارد.

مزدا-3-6

پیشرانه و مشخصات فنی

پیشرانه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر خطی توربو با حداکثر توان تولیدی ۲۵۰ اسب بخار و گشتاور ۴۳۲ نیوتون متر نیروی محرکه این خودرو را تامین می‌کند. جبعه دنده شش سرعته اتوماتیک استاندارد هم مسئول انتقال این نیرو به هر چهار چرخ این خودرو است.

کافیست پایتان را  روی پدال گاز این ژاپنی سرکش فشار دهید تا کاملا قدرت بی‌نظیرش را درک کنید جایی که با وجود اعلام نکردن رسمی شتاب خودرو توسط مزدا، تست‌های اولیه ما نشان می‌دهد که شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو زیر ش۶ ثانیه است. این سخاوت در سرعت مزدا را نشان می‌دهد. نیروی گشتاور این خودرو اگرچه کاملا مساوی تقسیم نشده و سهم محور عقب سه برابر بیشتر است اما با این وجود هم عملکرد جعبه دنده قابل قبول است. هرچند که دنده‌ها را نرم تعویض می‌کند اما همچنان به اندازه کافی سریع نیست.

طراحی خارجی و زیبایی چشم نواز ظاهری

مزدا-3-4

از رینگ‌های این خودرو شروع می‌کنیم ۱۸ اینچی آلیاژی مشکی رنگ که اختصاصی این مدل است اما به اندازه کافی خاص نیست. اسپویلر عقب این خودرو کوچک و لبه بالای در صندوق نصب شده است. ظاهر جلوپنجره چهره ی خشن مزدا را همچنان تداعی می‌کند و برخلاف عقب خودرو بسیار جذاب تر به نظر می‌رسد.

طراحی داخلی سنتی

مزدا-3-7

در داخل خودرو به روز رسانی بصری مشاهده نمی‌کنیم و حداقل تغییرات را هم باید با دقت فراوان پیدا کرد. طراحی سنتی مزدا از زمان باز کردن در قسمت راننده به چشم می‌خورد. قسمت‌های اصلی داخل با چرم قرمز مشکی شروع و به آلومینیوم بسیار با کیفیت ختم می‌شود. صندلی‌های قابل تنظیم راحت و با ساپورت کامل از بدن راننده در حال نشستن توجه شما را به خود جلب می‌کند. شما برای داشتن این امکانات مدلی که ما در این تست استفاده کردیم را نیاز دارید یعنی نسخه پرمیوم پلاس که نسبت به باقی نسخه‌ها و حتی خودروهای در رده خودش بسیار لاکچری تر است.

مزدا-3-8

با این حال یکی از ضعف‌های مشهود داخل خودرو استقاده از تعویض‌کننده دستی تنظیمات خودرو است با اینکه صفحه ال‌ای دی نصب شده روی داشبورد کاملا لمسی و با کیفیت است اما به دلیل اینکه بیش از حد از دسترس راننده دور است کار با آن را سخت می‌شود.

قیمت نسخه‌های مختلف

نسخه پایه این خودرو که ارزان‌ترین آن هم هست از ۳۴ هزار دلار (معادل ۲ میلیارد تومان) شروع می‌شود که البته با این تفاسیر نباید انتظار این را داشت که مواد بکار رفته در داخل خودرو چرم طبیعی باشد.

اگر می‌خواهید یک نسخه همه چیز تمام را برای خود خریداری کنید باید حدود ۳۸۰۰۰ دلار (۲.۲ میلیارد تومان) هزینه کنید.

جمع بندی پایانی

مزدا ۳ توربو به خوبی قیمت‌گذاری شده و با وجود امکانات خوبی هم که دارد توانسته در برابر رقبایش حرف‌های زیادی برای گفتن آماده کند. بنابراین در بین هاچ بک‌های هم ردیف خود گزینه مناسبی برای خریدارن این مدل از خودرو‌ها است. اما همچنان تاکید بر این است که این نسخه با همه شایستگی هایش ارتباطی با مزدا اسپید ندارد. نظر شما درباره این خودرو ژاپنی چیست؟ نظر خود را با ما در کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد