روزگار خودرو گزارش میدهد؛
شاسی بلند همه چیز تمام چینی به ایران رسید / قیمت ۲ میلیارد!
نمونههای آزمایشی جتور تراولر تی۲ توسط گروه بهمن برای گذراندن تستهای استاندارد و دریافت مجوزهای نهایی وارد کشور شده است.
این نخستین تلاش برای ایجاد تنوع در بازار خودروهای آفرود در ایران است که توسط بهمن موتور صورت گرفته است. جتور، زیرمجموعهای از گروه خودروسازی چری چین، با عرضه مدلهایی چون X۷۰ پلاس، X۹۰ پلاس و داشنگ، توانسته موفقیت قابل توجهی در بازارهای مختلف کسب کند.
جتور به عنوان یک رقیب قدرتمند در بازار خودرو آفرودی ایران حضور پیدا خواهد کرد و به احتمال خیلی قوی در نیمه دوم امسال شاهد حضور آن در خیابانها باشیم.
طراحی خارجی جتور تراولر T۲
طراحی جتور با تمامی برندهای حاضر در ایران تفاوت آشکاری دارد. شکل جلو پنجره چراغهای مربعی شکل ما را به یاد نسخه هایی از خودروهای ساخت جیپ مانند جیپ گرند چروکی میاندازد. از طرفی طراحی جتور بسیار جسورانه به نظر میرسد به طوری این پیام که در جادههای صعب العبور عملکرد این خودرو جزو بهتریناست را مخابره میکند. جزییات طراحی، همچون دستگیرههای بزرگ کاپوت و رینگهای بزرگ، علاوه بر افزایش زیبایی، تواناییهای آفرود این خودرو را نیز افزایش میدهد.
ابعاد بدنه این خودرو شامل طول ۴.۷۸ متر، عرض ۲.۰۰ متر و ارتفاع ۱.۸۸ متر است که در ترکیب با فاصله کف ۲۲۰ میلیمتر از سطح زمین، نشان میدهد این خودرو برای عبور از مسیرهای دشوار نیز آماده است.
فضای داخلی و امکانات رفاهی جتور تراولر T۲
جثه بزرگ و عضلانی این خودرو نشان از کابینی بزرگ با فضایی بسیار زیاد است. تجهیزات هر دو نسخه جتور چه پایه و چه فول آپشن عبارتند از صفحهنمایش لمسی ۱۵.۶ اینچی، تهویه مطبوع دومنطقهای، شارژر بیسیم و کروزکنترل استفاده کنند. همچنین در نسخهی کاملتر، تجهیزاتی نظیر رینگهای ۲۰ اینچی، سقف پانوراما، کروزکنترل تطبیقپذیر و سیستمهای ایمنی پیشرفته مانند ترمز خودکار و دستیار حرکت بین خطوط نیز اضافه شده است. فضای عقب خودرو برای حمل بار نیز بسیار زیاد و رضایت بخش است و میتواند خیال شما را برای حمل هر مقدار بار و وسایل که میخواهید آسوده سازد.
مشخصات فنی جتور تراولر T۲
جتور در تمامی بازارها با دو پیشرانه متفاوت عرضه شده است. نسخه اول مجهز به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۸۱ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتون متر است. جعبه دندهای که برای انتقال این نیرو تدارک دیده شده هم یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچ است که نیرویش به چرخهای جلو منتقل میشود. نسخه قویتر اما مجهز به یک پیشرانه ۲ لیتری است که با حداکثر توان تولیدی ۲۵۴ اسب بخار و گشتاور ۳۹۰ نیوتون متر است. گیربکس این خودرو بنابر انتخاب مشتری میتواند دو نوع دو کلاچ ۷ و ۸ سرعته باشد. این ویژگی میتواند نسخه ۲ لیتری را به انتخابی برتر برای مسیرهای صعب العبور و آفرود تبدیل کند.
قیمت احتمالی جتور تراولر در ایران
با توجه به قیمت جهانی ۱۴۰۰۰۰ یوان (معادل ۱.۴ میلیارد تومان) برای نسخه پایه و ۲۲۰۰۰۰ یوان (معادل ۲ میلیارد تومان) برای نسخه ۲ لیتری دو دیفرانسیل جتور میتوان حدس زد که قیمت در ایران هم در همین حدود و رقابتی باشد. ورود جتور به ایران میتواند منجر به گسترش بازار خودروهای از این دست شود.