گزارش ویژه روزگار خودرو؛

۲ میلیارد بده لینک اند کو بخر / بررسی وارداتی‌های جدید شتابران خودرو

شتابران خودرو سه محصول جدید از کمپانی لینک اند کو را برای وارد کردن و عرضه به بازار ایران آماده می کند.

۲ میلیارد بده لینک اند کو بخر / بررسی وارداتی‌های جدید شتابران خودرو

گروه جیلی سال ۱۹۸۶ شکل گرفت و حالا یکی از مهم‌ترین خودروسازان چین است. جیلی بر فناوری‌های مدرن هم تمرکز دارد و به عنوان مثال با شرکت ترافوگیا در ساخت خودروهای پرنده سرمایه‌گذاری کرده است. جیلی از شناخته‌ شده‌ترین برندهای چینی در اروپا محسوب می‌شود، جیلی در سال ۲۰۱۰ خودروساز بزرگ سوئدی یعنی برند محبوب ولوو را خریداری کرد و مالکان چینی با سرمایه گذاری در آن توانستند تا محصول مشترکی با ترکیب مهندسی سوئدی و چینی به بازار عرضه کنند. 

لینک-3

بعد از خرید غول خودروساز سوئد یعنی ولوو توسط جیلی، لینک اند کو به عنوان محصول مشترکی از مهندسی این دو شرکت محسوب می شود.  بنابراین جای تعجبی هم ندارد که قیمت و کیفیت این محصولات هر دو بالا باشند.

با این مقدمه به سراغ بررسی مدل هایی از این کمپانی می رویم که شتابران خودرو قرار است تا به بازار ایران عرضه کند. شتابران خودرو قبلا هم با واردات چندین مدل از گریت وال  جنجال به پا کرده بود. حالا و بعد از گریت وال نوبت به لینک اند کو 03 و 06 با پیشرانه های پلاگین هیبرید و بنزینی رسیده است. این خودروها در کلاس سدان و کراس‌اوور اندازه متوسط عرضه می شوند.

مشخصات ظاهری و طراحی بدنه لینک اند کو 03 و 06

لینک-10

این دو خودرو به هیچ عنوان پلتفرم مشترکی ندارند و فرم چراغ ها و سپر هایشان هم یکی نیست. علاوه بر این یکی سدان سایز متوسط و یکی دیگر کراس اوور است. مهندسان  از هرگونه کپی برداری و یا حتی الگو و الهام گرفتن از دیگر شرکت ها خود داری کرده‌اند. نتیجه این کار داشتن زبان طراحی خاص این خودرو شده است. به نظر هم می رسد که همه از این نتایج راضی هستند.

لینک-13

در نمای جلو دیلایت های جذابی را مشاهده می کنید که به صورت دو خط مورب در بالا نصب شده اند. چراغ های اصلی اما داخل سپر پنهان شده‌اند. قسمت های کناری و گلگیر ها برآمدگی خاصی ندارند و پرهیز از عضلانی بودن آنها نشان از میل طراحی به ساده‌تر بودن است. البته لازم به ذکر است که با تمام این ملاحظات این خودروها مقداری به محصولات پورشه شبیه شده‌اند. قسمت‌های از پلاستیک ساخته شده در مدل کراس‌اوور بیشتر است.

لینک-8

در نمای کنار مدل کراس‌اوور سادگی بیشتری را شاهد هستیم. تنها مورد قابل اشاره رینگ های این خودرو هستند. رینگ‌هایی ۱۸ ینچی  که به مدل های کلاسیک پورشه شباهت دارند. در کل نمای جانبی ساده اما در عین حال جذاب است.

لینک-14

نسخه سدان لینک اند کو در نمای بغل بیشتر تمایل به عضلانی بودن داشته و اگر نسبت به رقبایش سنجیده شود نمی توان صندوق عقب مجزای آن از بدنه را نادیده گرفت. آریزو ۶ و جک KMC J7  رقبای لینک اند کو 03 به حساب می آیند.

در نمای عقب لینک اند کو06 شاهد طراحی دوگانه ای هستیم که می تواند یا صفر و یا صد باشد. به این معنی که ممکن است صد در صد عاشق این خودرو بشوید و یا اینکه به کل قید آن را بزنید. مهمترین نکته لینک اند کو 06 که این خودرو را از باقی مدل های چینی متمایز می کند سر اگزوز کروم نصب شده در دو طرف این خودرو می باشد.

لینک-1

در مورد نمای عقب 03 اما باید اعتراف کنیم که طراحی بی نقص است و جذابیت فاکتور مطلق به کار رفته در آن است.  LED  های به کار رفته در عقب شکل منحصر به فردی دارند و در کل حجم دهی بدنه و دیفیوزرها حس اسپرت تداعی می کنند. نسخه ی سدان برای کسانی مناسب است که به خودروهای اسپرت تر علاقه دارند و طراحی این خودرو می تواند آنها را راضی نگه دارد.

لینک-17

لینک اند کو ۰۶ با طول ۴,۳۴۰  و عرض ۱,۸۲۰  و ارتفاع ۱,۶۲۵  و فاصله محوری ۲,۶۴۰  میلی‌متر عرضه می‌شود. این شرایط برای لینک اند کو ۰۳ به صورت ۴,۶۵۷  و ۱,۸۴۰  و ۱,۴۶۰  و ۲,۷۳۰  میلی‌متر است.

نمای داخلی و کابین لینک اند کو 03 و 06

لینک-شاسی بلند-2

طراحی داشبورد و فرمان خودروهای لینک اند کو نسبت به دیگر چینی‌های وارداتی بازار ایران، برتری دارد. دیگر نکته‌ی جالب، تفاوت فضای داخلی لینک اند کو ۰۳ و ۰۶ با یکدیگر است که دقت شرکت سازنده را نشان می‌دهد. در کابین ۰۶، نمایشگر مستطیلی ۱۲ اینچ و پنل پشت فرمان ۱۰ اینچ وجود دارد. فرمان D شکل، تودری‌ها و بخش میانی داشبورد، از چرم و مواد باکیفیت ساخته شده‌اند. فضای بین صندلی و داشبورد با شیب ملایم تزئین شده و دسته‌دنده‌ی الکترونیک، حس یک خودروی مدرن را برای لینک اند کو ۰۶ فراهم می‌کند.

لینک-7

مشخصات فنی و پیشرانه لینک اند کو 06

نسخه بنزینی این کراس اوور به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با حداکثر توان ۱۸۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر مجهز است. گیربکس این خودرو نیز از نوع ۷ سرعته دوکلاچه تر است.  لینک اند کو ۰۶ هیبرید از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی به همراه یک موتور برقی بهره می برد که در مجموع این دو موتور می توانند ۲۹۵ اسب بخار توان و ۵۷۸ نیوتن متر گشتاور را توسط جعبه دنده DHT به چرخ های جلو منتقل می کند.

لینک-9

مشخصات فنی پیشرانه لینک اند کو 03

سدان وارداتی شتابران خودرو به پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ مجهز است که ۲۵۴ اسب بخار و ۳۵۰ نیوتن متر خروجی دارد. لینک اند کو ۰۳ مانند نسخه بنزینی ۰۶ به جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه تر مجهز شده است که نیروی تولیدی را به چرخ ها منتقل می کند. لازم به ذکر است که در چین امکان سفارش این خودرو به صورت 4 چرخ فعال هم وجود دارد. بنابراین ممکن است در آینده شاهد ورود این نسخه توسط شتابران خودرو هم باشیم.

لینک-11

قیمت لینک اند کو 06

برچسب قیمیتی نسخه پایه عدد ۱۶۰۰۰ دلار (معادل ۱.۱ میلیارد تومان) را نشان می دهد. در صورت خرید مدل مجهزتر این مبلغ به 20000 دلار ( 1.4 میلیارد تومان) افزایش می یابد. نسخه پلاگین هیبرید این کراس‌اوور ۲۱ تا ۲۲ هزار دلار ( ۱.۵ تا ۱.۶ میلیارد تومان) خواهد بود. در ایران نیز پیش بینی رقم ۲.۲ میلیارد تومان برای این خودرو حداقل در نسخه پلاگین هیبرید دور از انتظار نخواهد بود.

قیمت لینک اند کو 03

شروع  قیمت لینک اند کو 03 در چین  ۱۵ هزار دلار ( ۱ میلیارد تومان)  دیده می‌شود و نمونه‌های دنده اتوماتیک همراه امکانات اضافی، حدود ۱۷ هزار دلار هستند. مجموع این موارد، هزینه خرید سدان چینی را برای مشتری ایرانی به ۱.۸ تا ۲ میلیارد تومان می‌رساند که طبیعتا گران‌تر از آریزو ۶ یا جک KMC J7 است.

ویدیوهای پیشنهادی

ارسال نظر

  • سعید

    ماشین چینی فقط..هنرماست اونم با...واردات
    اینام دوتاشون کپی بخصوص کراس اورجلوش پورشه...