آماده فروش این محصول جدید توسط ایران خودرو باشید
با توجه به عرضه موفق هایما S۷ با موتور توربو شارژ ۱.۸ لیتر و متعاقب آن ارائه نسخه S۷+ با ارتقاء ظاهر و تجهیزات داخل کابین شامل بهبود سیستم مالتی مدیا و استقبال گسترده مشتریان از این تغییرات، شرکت ایران خودرو بر آن شد تا در نسخه جدیدی ازاین خودرو با نام pro S۷، با استفاده از تکنولوژی روزگامی در جهت پاسخگویی به تغییرات سریع سلایق مشتریان و افزایش رضایتمندی ایشان برداشته شده و بهبودهایی در این خودرو ایجاد نماید.

در این نسخه جدید، امکانات و تجهیزات و نیز ویژگیهای قوای محرکه و سیستم انتقال قدرت خودرو ارتقا یافته و تغییرات مطلوب و مورد انتظار مشتریان از جمله بهبود در راندمان موتور و کاهش مصرف سوخت، بهبود در صندلی سرنشین جلو (برقی ۴ حرکته)، جایگزینی ترمز پارک برقی به جای ترمز دستی (EPB) و نصب سیستم راهنمای تعویض دنده (GSI) به اجرا درآمده است.
لازم به ذکر است که هایما Pro ۷S از لحاظ ظاهری تفاوتی با هایما ۷S توربو و مدل پلاس ندارد و تنها کلیپر چرخها به رنگ قرمز و طرح پارچه صندلیها تغییر نموده است.
محصول هایما Pro S۷ توربو، خودرویی کراس اوور در کلاس ابعادی C است که با بهره گیری از طراحی به روز و زیبا، جلوهای با شکوه، دوست داشتنی و قدرتمند از توان طراحی متخصصان شرکت هایما را به رخ میکشد. محصول هایما Pro ۷S ضمن برخورداری از زیبایی، ایمنی و تجهیزات مناسب، همانند رقبای جدید خود دارای آخرین نسل از موتورهای پر قدرت مجهز به توربوشارژ با پاشش مستقیم سوخت (GDI (بوده و میتواند بعنوان محصولی متفاوت مورد توجه مشتریان قرار گیرد.
از جمله مزایای موتورهای توربوشارژ GDI:
۱. افزایش قدرت و شتاب خودرو علیرغم کاهش حجم موتور
۲. افزایش راندمان و بهرهوری سوخت
۳. احتراق کاملتر سوخت و آلایندگی و مصرف کمتر نسبت به موتورهای توربوشارژ
عملکرد موتورهای توربو شارژ GDI:
سامانه توربو شارژ متشکل از یک مجموعه توربین و کمپرسور دارای محور مشترک میباشد. توربین در مسیر گازهای اگزوز و کمپرسور در مسیر هوای ورودی قرار میگیرد. برخورد گازهای خروجی با پردههای توربین موجب چرخش محور آن شده و در نتیجه کمپرسور به چرخش در میآید. چرخش کمپرسور در مسیر هوای ورودی باعث میگردد فشار هوا افزایش یافته و میزان هوای وارد شده به موتور افزایش یابد. سیستم توربو شارژ سبب میگردد ظرفیت پذیرش هوای موتور از ظرفیت اسمی آن بیشتر گردد با بالاتر رفتن میزان هوا، مقدار سوخت بیشتری را میتوان درون آن تزریق کرد و در نتیجه قدرت موتور افزایش مییابد.
نکته دارای اهمیت این است که شروع عملکرد سامانه توربو شارژ از دور موتور ۱۷۰۰ دور در دقیقه به بالا میباشد. لذا در زمان حرکت در ترافیک و زمان هایی که نیازی به قدرت بالا نمیباشد موتور مانند موتورهای معمولی عمل مینماید و فقط در زمان نیاز به قدرت زیاد توربو شارژ وارد عمل میگردد و توان موتور را افزایش میدهد.
در موتورهای نسل جدید که از تکنولوژی سیستم تزریق مستقیم بنزین یا GDI در کنار توربوشارژ استفاده میکنند بر خلاف موتورهای با سیستمهای تزریق سوخت چند نقطهای MPFI، بنزین به داخل مانیفولد هوا تزریق نمیشود و سوخت به صورت مستقیم به داخل سیلندرها وارد میشود و همین موضوع باعث میشود متغیرهایی مانند خام سوزی، کوبش یا گردش مجدد گازهای خروجی تا حد قابل توجهی از بین برود. عمدهترین مزیت موتورهای دارای سیستم تزریق مستقیم بنزین یا GDI را میتوان در بهینه شدن مصرف سوخت خودرو خلاصه کرد. موتورهای GDI به وسیله کنترل دقیق بر روی میزان و زمان دقیق پاشش یا تزریق بنزین مطابق با شرایط خودرو، ضمن کاهش مصرف سوخت باعث حفظ شتاب بالا در زمان رانندگی افراد میشوند.
این به آن معنی است که به عنوان مثال موتور ۱۵۰۰ سی سی توربو GDI در ترافیک شهری مانند موتور معمولی ۱۵۰۰ سی سی عمل میکند ولی در دور موتور بالاتر از ۱۷۰۰ مانند موتور ۲۴۰۰ سی سی قدرت تولید میکند. این موضوع سبب میگردد راندمان کلی این موتورها به دلیل احتراق کامل تر سوخت در قیاس با موتورهای معمولی و حتی توربوشارژ بهبود قابل ملاحظهای داشته باشد.