اختصاصی روزگار خودرو؛

۶۵ هزار میلیارد تومان در جیب بانک ها / چرا نتایج قرعه کشی خودروهای وارداتی اعلام نشد؟

بالاخره قرار است نتایج قرعه کشی خودروهای وارداتی امروز ۶ مرداد ماه مشخص شود.

۶۵ هزار میلیارد تومان در جیب بانک ها / چرا نتایج قرعه کشی خودروهای وارداتی اعلام نشد؟

آنطور که اعلام شد ۱۳۰ هزار نفر ثبت نام خودرو انجام دادند و ۵۰۰ میلیون تومان پول بلوکه کرده‌اند.

این عدد جمعا ۶۵ هزار میلیارد تومان می‌شود و هنوز هم این پول‌ها از بلوکه بودن خارج نشده است.

نتایج قرعه کشی قرار بود زودتر اعلام شود اما هنوز ثبت نام کنندگان منتظر هستند.

در این میان هم تاخیر به وجود آمده به نفع بانک ها خواهد بود و ۵۰۰ میلیون تومان ثبت نام کنندگان مدت زمان بیشتری بلوکه می‌ماند.

آمار ثبت نام خودروهای وارداتی - تیر ۱۴۰۳

مرحله هفدهم عرضه خودروهای وارداتی نخستین مرحله پس از اسفند ۱۴۰۱ بود که متقاضیان جدید امکان ثبت‌نام خودروهای وارداتی را پیدا کردند. البته مانند اسفند ۱۴۰۱، باید ۵۰۰ میلیون تومان را در حساب بانکی خود به‌صورت وکالتی بلوکه می‌کردند. همچنین اولویت متقاضیان قبلی که اسفند ۱۴۰۱ ثبت‌نام کرده بودند، پس از این مرحله کامل باطل خواهد شد.

متقاضیان خرید خودروهای وارداتی امکان ثبت پنج انتخاب از بین خودروهای عرضه‌شده را داشتند. درصورتی‌که خودرو به متقاضی تخصیص پیدا کند، او می‌تواند اتومبیل وارداتی خود را در زمان مشخص تحویل بگیرد. در غیر این‌ صورت، اولویتی برای متقاضی در نظر گرفته نخواهد شد. از مرحله بعدی عرضه خودروهای وارداتی، تمامی مشتریان در گروه متقاضیان جدید قرار خواهند گرفت. آنها باید ابتدا وجه را در حسابشان بلوکه و مشخصات را ثبت کنند. در مرحله هفدهم عرضه خودروهای وارداتی، بیش از ۳۰ دستگاه خودرو مختلف از برندهای معتبر برای انتخاب در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

حضور ۱۳۰ هزار متقاضی جدید برای خرید خودروهای وارداتی در مرحله هفدهم، نشان می‌دهد مشتریان تا چه حد مایل‌اند خودروهای وارداتی را با نرخ رسمی خریداری کنند. این تعداد مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را در حساب خود بلوکه کردند تا مجموع پول‌های بلوکه‌شده ثبت‌نام مرحله هفدهم به رقم ۶۵ هزار میلیارد تومان برسد. به نظر نمی‌رسد استقبال از مراحل بعدی سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی نیز با این رقم تغییری کند؛ چراکه فاصله قیمتی خودروها در بازار و نرخ رسمی همچنان قابل‌توجه است. تا زمانی که حباب قیمتی در بازار وجود داشته باشد، متقاضیان شانس خود را برای خرید خودرو با نرخ رسمی از سامانه یکپارچه امتحان خواهند کرد.

اسامی مدل های خودروهای وارداتی

واردات۲

 

ارسال نظر

  • محمد

    چرا هنوز جواب نیومد که
    تو سایت زده هیچ اطلاعاتی از عرضه کننده ارسال نشده.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد