خریداران خودروهای سایپا امروز به سیم آخر زدند!
سومین دوره از نمایشگاه تحول صنعت خودرو از روز شنبه، ۳۰ تیر ۱۴۰۳ آغاز شده، اما سومین روز نمایشگاه با صدای مشتریان معترض سایپا در هم کوبیده شد. درخواست مشتریان از سایپا چیست؟
روز سوم نمایشگاه تحول صنعت خودرو با تجمع و اعتراض مشتریان سایپا در مقابل غرفه این شرکت آغاز شد. مشتریان معترض در ابتدا با در دست داشتن پلاک مقابل سالنی که غرفه شرکت سایپا در آن قرار داشت، دست به تجمع مسالمتآمیز زدند و سپس وارد غرفه این شرکت شدند. اما خواسته اصلی معترضان از سایپا چه بود؟
بدقولی سایپا در تحویل خودرو، دلیل اعتراض مشتریان
یکی از مشتریان معترض حاضر در نمایشگاه در گفتوگو با تجارتنیوز بیان کرد: بهمن سال گذشته شرکت سایپا اعلام کرد که قرار است بهزودی برای محصولات وارداتی چانگان CS۵۵ پلاس این شرکت، طرح مازادی راهاندازی شود. همین ماه بود که متقاضیان برای خرید این خودرو اقدام به بلوکه کردن پول کردند. اسفند ۱۴۰۲ برندگان قرعهکشی مشخص شد و خریداران با پرداخت کل مبلغ خودرو به نرخ یک میلیارد و ۴۱۱ میلیون تومان به صورت قطعی و با تحویل ۹۰ روزه اقدام به ثبتنام خودرو کردند.
وی ادامه داد: پس از گذشت ۹۰ روز ضمن اینکه هیچ خودرویی تحویل داده نشد، بلکه شرکت سایپا با وجود قطعی بودن قرارداد، مبلغ ۱۱۱ میلیون تومان دیگر از مشتریان درخواست کرد، اما پس از پرداخت باز هم تا کنون خودرویی تحویل خریداران نداده است. زمانی که شرکت اقدام به فروش خودرو تحت عنوان ظرفیت مازاد میکند به این معنی است که خودرویی برای فروش وجود دارد؛ اگر خودرو وجود نداشت، سایپا به چه حقی طرح فروش برای چانگان CS۵۵ پلاس راهاندازی کرد؟
مشتری دیگری به تجارتنیوز گفت: ما جزو نخستین متقاضیان چانگان CS۵۵ پلاس در سال ۱۴۰۱بودیم که تابستان ۱۴۰۲ پیامک برنده شدن در طرح اولویتدهی را دریافت کردیم. دلیل انتخاب این خودرو، تحویل آسانتر خودروهای چینی بود و اگر اطلاع داشتیم که تحویل خودروهای سایپا در این حد به تأخیر میافتد، محصولات دیگری همچون تویوتا ثبتنام میکردیم. نکته عجیب اینکه پلاک خودروی ثبتنامی بنده حدود سه هفته پیش به ثبت رسیده، اما باز هم خودرویی تحویل نشده است.