اختصاصی روزگار خودرو؛

۳ خودروی جایگزین پارس در ۱۴۰۳ + قیمت کارخانه و بازار

پس از سال‌ها تولید پژو پارس به آخر خط رسید و حالا ۳ خودرو جایگزین این سدان محبوب شدند.

۳ خودروی جایگزین پارس در ۱۴۰۳ + قیمت کارخانه و بازار

پژو پارس که از سال ۱۳۷۹ در ایران تولید شد الهام گرفته از خودرو پژو ۴۰۵ بود که البته از طراحی پژو ۴۰۶ برای پلتفرم ظاهری خود بهره برد.

این خودرو محبوبیت بالایی در بازار ایران پیدا کرد تا جایی که بعد تصمیم به عدم تولید آن به دلیل پایین بودن مسائل مرتبط با استاندارد هنوز افراد زیادی در صف خرید این محصول قرار داشتند.

سرانجام پس از مدت‌ها تصمیم قطعی به توقف تولید پژو پارس در ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۳ گرفته شد و حالا شرکت ایران‌خودرو ۳ جایگزین برای این محصول انتخاب کرده است که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

ایران-خودرو-۱

تارا V۱ پلاس

خودرو تارا که اکنون گران‌ترین خودرو در بازار خودروهای داخلی به شمار می‌رود بر اساس پلتفرمی از پژو۳۰۱ ساخته شده است. پژو ۳۰۱ که به علت تحریم‌ها و عدم همکاری پژو با ایران در ایران تولید نشد و این اتفاق باعث تولید خودرو تارا شد.

تارا داری تیپ‌های مختلف است که در طرح جایگزینی پژو پارس مدل V۱ پلاس در نظر گرفته شده است.

این خودرو دارای حجم موتور ۱.۶ لیتری با توان۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۴ نیوتون متر است و از گیربکس ۶ سرعته دستی بهره می‌برد. همچنین مجهز به پیشرانه ۴ سیلندر TU۵ پلاس است.

قیمت تارا V۱ پلاس در بازار حدود ۸۲۵ میلیون تومان و نرخ کارخانه آن برابر با۵۸۷ میلیون تومان است.

تارا

سمند سورن پلاس بنزینی

یکی دیگر از خودروهای جایگزین پژو پارس سمند سورن پلاس بنزینی است که از سال ۱۳۹۹ در بازار حضور دارد.

این خودرو دارای حجم موتور ۱.۷ لیتری با توان ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۵۳ نیوتون متر است که مجهز به پیشرانه ۴ سیلندر EF۷ و همچنین از گیربکس ۵ سرعته دستی بهره می‌برد.

نقطه قوت این مدل نسبت به مدل معمولی خود اضافه شدن کروز کنترل به آن است.

این خودرو با نرخ حدود ۷۲۰ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود و تولید کارخانه‌ای آن متوقف شده است.

سورن-پلاس

پژو ۲۰۷ دستی با سقف شیشه‌ای

دیگر خودرو قابل انتخاب متقاضیان پژو پارس این مدل است که از سال ۱۳۹۹ در بازار حضور دارد. این خودرو دارای پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر TU۵ و دارای توان ۱۰۵ اسب بخار همراه با گشتاور ۱۴۲ نیوتون متر است.

گیربکس این خودرو ۵ دنده دستی و از نکات قابل توجه آن مصرف سوخت کم با ۶.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

پژو-۲۰۷

سخن پایانی

به طور کلی این ۳ خودرو عملکرد فنی مشابهی دارند و عمده تفاوت آن‌ها به طراحی ظاهری و امکانات رفاهی آنان است که متقاضیان با توجه به سلیقه خود می‌توانند آن را انتخاب کنند.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد