محصول جدید ایران خودرو در خیابان شکار شد + تصاویر

با عرضه کراس‌اوور هایما ۸S، خودرو مونتاژی ایران خودرو، حالا این محصول پا به خیابان‌ها گذاشته است.

محصول جدید ایران خودرو در خیابان شکار شد + تصاویر

هایما ۸S یک خودروی کراس‌اوور نیمه‌لوکس متوسط با دیفرانسیل جلو است که با طراحی اسپرت و مشخصات فنی مناسب، جوانان را به خود جلب می‌کند و با کابین نسبتاً جادار و امکانات جانبی پرشمار (در نسخه فول)، در استفاده‌های خانوادگی نیز کارآمد است. خریداران ۸S از گستردگی مناسب شبکه خدماتی ایران‌خودرو نیز بهره‌مند خواهند شد، اما تجربه نشان داده است که تنها نمایندگی‌های منتخب این مجموعه به خودروهای تولید محدود ایران‌خودرو خدمات‌رسانی می‌کنند.

به علاوه، باید در نظر داشت که پیشرانه توربو GDI هایما ۸S در کنار قدرت و گشتاور بسیار خوبی، نسبت به انواع تنفس‌طبیعی و سیستم پاشش سوخت چند نقطه‌ای، حساسیت بالاتری به کیفیت سوخت و شرایط نگهداری دارد. امیدوارم که مدل دودیفرانسیل ۸S نیز عرضه شود تا بتوانیم از قدرت و گشتاور برای آفرودهای سبک استفاده کنیم، اما متاسفانه این امکان فعلا مهیا نشده است.

هایما ۸S از لحاظ ارگونومی و کیفیت هم شرایط خوبی دارد و در برابر رقبای هموطن و هم‌قیمت، قابل رقابت است.

مشخصات فنی هایما ۸S

هایما ۸S محصول شرکت هایما چین با یک موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه و حجم ۱۵۹۴ سی سی عرضه می‌شود. پیشرانه این خودرو دارای سیستم توربوشارژ بوده و حداکثر قدرت ۱۹۳ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۹۳ نیوتن متر در ۱۵۰۰ دور در دقیقه دارد. جعبه دنده آن ۶ سرعته خودکار است و نیرو را به محور جلو منتقل می‌کند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو ۷.۸ ثانیه عنوان شده است. وزن این خودرو ۱۵۶۰ کیلوگرم بوده و اندازه آن ۴۵۶۵ طول - ۱۸۵۰ عرض - ۱۶۸۲ ارتفاع می‌باشد. فاصله بین دو محور آن ۲۷۰۰ میلیمتر است و مصرف سوخت آن در داخل شهر ۹.۸ لیتر در هر صد کیلومتر، در خارج از شهر ۵.۸ لیتر در هر صد کیلومتر و میانگین آن ۷.۲ لیتر در هر صد کیلومتر بوده و حجم باک سوخت آن ۵۸ لیتر است. هایما ۸S با استاندارد آلایندگی یورو ۶ عرضه شده است.

منبع: خودروبانک
ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد