اختصاصی روزگار خودرو؛

نوبرانه نیم میلیاردی پارس خودرو / معرفی کامل سهند

سهند محصول جدید پارس خودرو به زودی روانه بازار می‌شود.

نوبرانه نیم میلیاردی پارس خودرو / معرفی کامل سهند

سهند پارس خودرو در حقیقت نسخه فیس لیفت شده ساینا محسوب می‌شود.

در ادامه قصد داریم به بررسی کامل این خودرو بپردازیم. با روزگار خودرو همراه باشید.

 

بیشتر بخوانید:

خاص ترین خودروی اروپایی به ایران رسید / معرفی کامل فیات ۵۰۰

سیر تا پیاز مشکل جنجالی ام وی ام X55 / اکسل این خودروها باید تعویض شود!

سه خودروی چینی فضایی به ایران رسید / معرفی کامل محصولات جی ای سی

فروش نقدی خودروی ریسپکت از سه شنبه (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + شرایط

فروش ۶ خودرو با قیمت کارخانه از امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + شرایط

از آن جایی که خودروسازان داخلی توانایی تولید خودروی جدیدی ندارند، لذا دست به فیس لیفت خودروهای قدیمی خود می‌زنند و آن را با یک نام جدید و به عنوان یک محصول جدید روانه بازار می‌کنند. سهند پارس خودرو نیز از این قاعده مستثنا نیست و به راحتی می‌توان فهمید که نسخه فیس لیفت ساینا و تیبا می‌باشد. از این رو شاید در طراحی ظاهری و طراحی درون کابین متفاوت باشد اما اصل ماجرا تغییری نکرده.

این خودرو پارسال در نمایشگاه تحول صنعت خودرو رونمایی شد و پس از تست‌های فنی و جاده ای، حالا فرآیند تولیدش قطعی شده و تصاویر و مشخصات رسمی‌اش بر روی سایت پارس خودرو قرار گرفته.

مشخصات فنی سهند پارس خودرو

سهند پارس خودرو به پیشرانه M۱۵GSI مجهز است. این پیشرانه نمونه ارتقا یافته M۱۵ بوده و فناوری VVT بر روی آن نصب شده است. این اتفاق باعث شده تا گشتاور بیشتری در دورهای پایینی تولید شود و مصرف سوخت پیشرانه M۱۵GSI نسبت به M۱۵ کاهش پیدا کند. این پیشرانه همچنان از نوع ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ است و می‌تواند ۹۰ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۳۵ تا ۱۳۷ نیوتن متر تولید کند. جعبه دنده سهند از نوع ۵ سرعته دستی است و احتمالاً در نسخه اتوماتیک آن از جعبه دنده CVT با تعویض دنده مصنوعی ۶ سرعته استفاده می‌شود. مصرف سوخت بهینه سهند ۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده و وزن خالص آن ۱۲۲۰ کیلوگرم است.

مصرف سوخ M15GSI
حجم موتور ۱۵۰۰ سی سی
قدرت ۹۰ اسب بخار
گشتاور ۱۳۵ نیوتن متر
جعبه دنده ۵ دنده دستی | CVT
مصرف سوخت ۷ لیتر
جرم ۱۲۲۰ کیلوگرم

ترمزهای جلوی سهند از نوع دیسکی و عقب آن از نوع کاسه‌ای است و در این بخش ارتقایی نسبت به ساینا و تیبا ندارد. همچنین در بحث سیستم تعلیق بهبودی حاصل نشده و سیستم تعلیق یکپارچه عقب H و سیستم تعلیق مک فرسون در بخش جلوی سهند پارس خودرو دیده می‌شود.

سهند۳۳

امکانات سهند

آن طور که گفته می‌شود، سهند پارس خودرو در تیپ‌های مختلف به بازار خواهد آمد و عملاً نسخه پایه آن در بحث امکانات رفاهی و ایمنی تفاوت خاصی را با ساینا S ندارد. اما در نسخه فول آپشن سهند دنده‌ای که در تصاویر موجود است امکاناتی مانند سانروف، رینگ آلومینیومی، فرمان کمکی برقی، تهویه الکتریکی دستی، سنسور پارک عقب، تریم داخلی دو رنگ با چرم مصنوعی، بدنه دو رنگ، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، مه شکن LED، مولتی مدیا، رادار نقطه کور، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سنسور نور، سنسور باران، چراغ روشنایی روز، دوربین ۳۶۰ درجه، استارت دکمه‌ای و… دیده می‌شود. همچنین احتمالاً مانند کوییک و ساینا اتوماتیک، نمونه CVT سهند به کروز کنترل و محدودکننده سرعت هم مجهز خواهد بود.

سهند۳

از آن جایی که استانداردهای اجباری جدید به خودروسازان ابلاغ شده است، سیستم پایش فشار باد لاستیک نیز به این خودرو اضافه شده است. همچنین ورق بدنه خودروها باید تغییر پیدا کند. باید منتظر باشیم تا ببینیم در آینده پارس خودرو به فکر تقویت بدنه سهند خواهد افتاد یا خیر.

قیمت سهند پارس خودرو

هنوز قیمت قطعی این خودرو مشخص نشده و تنها پیش فروش آن صورت گرفته است. باید منتظر ماند و دید که چه قیمتی برای این خودرو در نظر گرفته می‌شود. احتمالا قیمت سهند پارس خودرو کمتر از نیم میلیارد تومان باشد.

ویدیوهای پیشنهادی

ارسال نظر

  • ناشناس

    ملت شدن مسخره اینا

  • ایرانی

    سایناباکمی تغییر

  • یحیی آقایی

    قیمتش یکم بالا هس

  • Majid

    تست های فنی وجاده ای خخخخ یه چیزی بگید باعقل جور دربیاد مهندس های ما تو صنعت خودرو اصلا به خودشون زحمت نمیدن چک کوچولو بکنن بعد تست فنی وجاده ای کنن عمررررأ... پس این همه ماشین صفر خراب که آواره نمایندگی‌های بی شرفند ازکجا میان

    • ناشناس

      تست جاده تو همه ی شرکت ها هس دوس داشتی بیا هماهنگ میکنم برو ببین

  • احمد

    1 آشغال دیگه..... البته باقیمت بنز

  • محمد

    برو بمیر با طراحی این تپه گوه

  • ناشناس

    قیمتش خیلی کمه .ای کاش موتور موشک هم درکنارش بود قیمت نیم میلیون اضافه میشد

  • ناصر محمدنژاد

    15مدل ماشین با یک موتور مردم را چی فرض کردن اینا تفاوت این خودرو با ساینا پلاس چیه یکم بیاید مسئولین سایپا دوتایی خجالت بکشیم

  • ناشناس

    اگردنیامالک شویم بازم تعمع برآسمان داریم، فکرآدمهای ضعیف راهم بکنید

  • رضا

    خدا پدر و مادر اون کسی که بدنه ی تیبا رو طراحی کرد بیامرزه با بدنه تیبا شونصدتا ماشین اختراع کردن فقط عقب و جلو ماشین رو تغییر می دن و چند صد میلیون می کشن رو قیمت ماشین

  • ناصر

    یه قوطی کبریت به قوطی کبریت های دیگه اضافه شد به عبارتی یه شتر پلنگ زرافه اشغال دیگه خودرو سازی ایران به صنعت این عرصه اضافه کرد دیگه با وجود ازاد شدن خرید جت شخصی برای مردم کی این چیز ها را میخره

  • تهمینه

    خلایق هر چه لایق واقعا حرف درستی هست واقعا چنین خودروی زیبای شیک و هوشمند پیشرفته ای لیاقت مردم تلاشگر و متفکر و با وجدان کاری بالای ما هست افرین به صنعتگران نخبه سایپایی که گل کاشتند و تو دهنی به امپریالیسم زدند و تمامی خودروسازان جهان را انگشت به دهان کردند با چنین هنرنمایی زیبایی درود به وجدان و شرف و مسولیت پذیری و فکر تیز و خلاق شما اگر همینطور پیش برویم بزودی امثال تسلا و تویوتا محتاج ما خواهند شد چنان که روسیه محتاج موشک های نقطه زن ماست

  • ناشناس

    انگار همه اینا از پراید الگو گرفته شده ساینا بعد سهند

  • ناشناس

    سلام من ثبت نام کردم به نظر شما خوبه یا نه ؟؟