جایگزین تیبا مشخص شد / با ۴۰۰ میلیون این خودرو را بخرید

خانواده تیبا در سال ۱۴۰۳ با بازار خودرو خداحافظی می‌کند تا کوییک معمولی با رینگ فولادی عنوان ارزان‌ترین خودروی بازار را تصاحب کند.

جایگزین تیبا مشخص شد / با ۴۰۰ میلیون این خودرو را بخرید

 

بررسی قیمت بازاری خودرو‌ها در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد خانواده تیبا و کوییک معمولی با رینگ فولادی رقابت جذابی را در انتهای جدول قیمتی بازار خودرو تجربه کردند.

تیبا صندوقدار در پایان هفته اول مهر ۱۴۰۲ با نرخ حدود ۳۲۰ میلیون تومان از بازار قابل خریداری بود. این محصول خودروسازی سایپا در هفته پایانی سال گذشته قیمتش تا حوالی ۳۹۰ میلیون تومان بالا آمد تا شاهد رشد نرخ حدود ۲۲ درصدی نرخ این خودرو طی ۶ ماهه دوم سال گذشته باشیم.

این عضو خانواده تیبا در بازه زمانی مهر تا اسفند پارسال حول و حوش ۷۰ میلیون تومان افزایش نرخ را در کارنامه خود ثبت کرد.

دیگر عضو خانواده تیبا یعنی تیبا ۲ (بدون صندوق عقب) نیز رشدی حدود ۲۰ درصدی رادر بازه زمانی یاد شده به خود دید.

این خودروی هاچ بک (بدون صندوق عقب) در پایان نخستین هفته از پاییز ۱۴۰۲ با نرخ ۳۳۰ میلیون تومان از سوی فروشندگان به بازار خودرو عرضه شد. خریداران در هفته منتهی به ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ برای در اختیار گرفتن این خودرو پیش از رفتن به بازار باید حساب خود را نزدیک به ۳۹۵ میلیون تومان شارژ می‌کردند.

بررسی قیمت تیبا ۲ نشان می‌دهد نرخ بازاری آن در فاصله زمانی مهر تا اسفند ۱۴۰۲ حدود ۶۵ میلیون تومان افزایش یافت.

کوییک معمولی با رینگ فولادی دیگر خودرویی از سبد محصولاتی خودروسازی سایپا است که در در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ در کف بازار خودرو حاضر بود. نرخ بازاری این خودرو طی بازه زمانی یاد شده رشد حدود ۶۰ میلیون تومانی را تجربه کرد. خریداران در پایان هفته منتهی به ۶ مهر پارسال می‌توانستند با پرداختی حول و حوش ۳۲۵ میلیون تومان کوییک معمولی با رینگ فولادی را از بازار خریداری کنند. فروشندگان در پایان آخرین هفته سال گذشته تنها حاضر بودند با دریافت نزدیک به ۳۸۵ میلیون تومانی کوییک معمولی با رینگ فولادی را به متقاضیان تحویل دهند.

مطالعه روند قیمتی این محصول خودروسازی سایپا در بازار خودرو نشان می‌دهد نرخ کوییک معمولی با رینگ فولادی به زبان درصد حدود ۱۸.۵ درصد رشد را به خود دیده است؛ بنابراین در میان سه خودرویی که مثلث کف بازار خودرو را تشکیل می‌دهند تیبا صندوقدار، تیبا ۲ و کوییک معمولی با رینگ فولادی به ترتیب بیشترین رشد نرخ را در بازه زمانی پایان نخستین هفته از پاییز تا آخرین هفته از زمستان ۱۴۰۲ به نام خود ثبت کردند.

دو عضو خانواده تیبا در نیمه دوم پارسال در دو مقطع مختلف قیمتشان قله ۴۰۰ میلیون تومانی را فتح کرد، اما نتوانستند حضور خود را در کانال ۴۰۰ میلیون تومانی تداوم بخشند و به کانال ۳۰۰ میلیون تومانی سقوط کردند. با توجه به این اتفاق پیش‌بینی می‌شود کف نرخ خودرو در امسال وارد کانال ۴۰۰ میلیون تومانی شده و خود را در این کانال قیمتی تثبیت کند. این اتفاق خبر خوبی برای متقاضیانی که کف هرم تقاضا را در بازار خودرو تشکیل می‌دهند، نخواهد بود.

خانواده تیبا در سال ۱۴۰۱ تولیدش توسط خودروسازی سایپا متوقف شد. اما دو عضو این خانواده خودوریی به رغم خداحافظی با سبد محصولاتی سایپا همچنان در بازار حضور دارند. پیش‌بینی می‌شود مدل صفر خانواده تیبا پایان امسال را نبیند و متقاضیان همانند پژو ۲۰۶ تیپ دو باید خود را مهیای خداحافظی با تیبا صندوقدار و تیبا ۲ کنند.

بررسی نرخ بازاری خودرو نشان می‌دهد بعد از خداحافظی با دو عضو خانواده تیبا، کوییک معمولی با رینگ فولادی می‌تواند عنوان ارزان‌ترین خودروی بازار را به خود اختصاص دهد.

البته فراموش نکنیم تولید این محصول نیز در خطوط تولید سایپا متوقف شد و مدیران نارنجی‌های جاده مخصوص با ایجاد تغییراتی در خانواده کوییک، اعضای این خانواده را با استاندارد‌های جدید و همچنین آپشن‌های مختلف روانه بازار خودرو خواهند کرد.

با توجه با اینکه تولید کوییک معمولی با رینگ فولادی در سال گذشته در دستورکار سایپایی‌ها قرار داشت به نظر می‌رسد مدل صفر این خودرو حداقل تا پایان امسال در بازار در دسترس متقاضیان قرار داشته باشد.

منبع: ایران جیب
ارسال نظر