جدی‌ ترین جایگزین پژو پارس مشخص شد / خریداران ایران خودرو بخوانند

ایران خودرو اطلاعات مربوط به تولید و فروش گروه سمند را تا پایان بهمن ۱۴۰۲ در کدال منتشر کرد.

جدی‌ ترین جایگزین پژو پارس مشخص شد / خریداران ایران خودرو بخوانند

سمند در حالی تا پایان بهمن ۱۴۰۲ به نسبت ۱۴۰۱ در مجموع افت تولید و فروش مواجه بوده که در سه ماهه آذر، دی و بهمن ناگهان این خودرو برای ایران خودرویی ها محبوب شد و شاهد رشد تولید و فروش گروه سمند بودیم.

قیمت جایگزین پژو پارس مشخص شد / ۲۰۰ میلیون تومان اختلاف!

شرایط فروش ۸ خودرو ویژه نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد (۲ فروردین ۱۴۰۳) + قیمت

بررسی اطلاعات منتشر شده در سایت کدال سازمان بورس نشان می دهد آبی های جاده مخصوص تا پایان بهمن ۱۴۰۲ در مجموع حدود ۵۶ هزار و ۳۰۰ دستگاه سمند تولید کردند. این تیراژ تولید به نسبت مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ از افتی حدود ۱۵ درصدی حکایت می کند. خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ حاده مخصوص در پایان دومین ماه از زمستان ۱۴۰۱ در مجموع تولید حول و حوش ۶۶ هزار و ۶۰۰ دستگاه انواع سمند را نهایی کرده بودند. بنابراین مقایسه تیراژ تولید گروه سمند در ۱۴۰۱ با تولید این گروه خودرویی در ۱۴۰۲ از افت تیراژ حدود ۱۰ هزار و ۳۰۰ دستگاهی در سال گذشته خبر می دهد.

بیشتر بخوانید:

ایران خودرویی ها به تبع کاهش تیراژ گروه سمند در فروش این گروه خودرویی نیز در بازه زمانی یاد شده با افت روبرو بودند. خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص در پایان یازدهمین ماه از سال ۱۴۰۲ حول و حوش ۶۵ هزار و ۵۰ دستگاه انواع سمند را برای متقاضیان فاکتور کرد. آبی های جاده مخصوص در مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ توانسته بودند تا نزدیک به ۶۴ هزار و ۸۰۰ دستگاه از محصولات حاضر در سبد محصولاتی گروه سمند را به متقاضیان واگذار کنند. بنابراین شاهد هستیم که این خودروساز در فروش گروه سمند در بازه زمانی یاد شده با افت بیش از ۱۳ درصدی روبرو بوده است. ایران خودرویی ها تا پایان بهمن ۱۴۰۲ به نسبت همین بازه زمانی در ۱۴۰۱ حدود هشت هزار و ۷۵۰ دستگاه کمتر سمند فروخته بودند.

اما همان طور که گفته شد روند تولید و فروش گروه سمند در بازه زمانی آذر تا بهمن ۱۴۰۲ تغییر کرد. آبی های جاده مخصوص در بازه سه ماهه یاد شده به نسبت مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ تواستند تولید گروه سمند را حدود ۳۵ درصد رشد دهند. همچنین مقایسه فروش گروه سمند در فاصله آذر تا بهمن سال گذشته به نسبت همین بازه زمانی در سال پیش از آن نشان می دهد این خودروساز در فروش این گروه خودرویی نیز رشد حدود ۲۵ درصدی را در کارنامه خود ثبت کرده است.

ایران خودرویی ها طی آذر تا بهمن ۱۴۰۲ در مجموع بیش از ۲۲ هزار و ۹۰۰ دستگاه انواع سمند را تولید کردند این در حالیست که در بازه زمانی یاد شده در ۱۴۰۱ تولید گروه سمند تیراژ حول و حوش ۱۹ هزار و ۹۸۰ دستگاهی را نشان می دهد.

اما فروش سمند در آذر تا بهمن سال گذشته به حوالی ۲۴ هزار و ۱۵۰ دستگاهی رسید اما در همین بازه زمانی در سال ۱۴۰۱ ایران خودرویی ها حدود ۱۹ هزار و ۳۰۰ دستگاه سمند فروختند.

به نظر می رسد دلیل این رشد تولید و فروش سمند در سه ماهه آذر، دی و بهمن ۱۴۰۲ به نسبت مدت مشابه در سال گذشته را باید در برنامه ریزی ایران خودرو برای جایگزینی سورن پلاس با موتور XU۷P به جای پژو پارس جست و جو کرد.

ایران خودرویی ها قصد دارند تا پژو پارس را به موزه بفرستند بنابراین سورن پلاس با موتور XU۷P به عنوان جدی ترین گزینه پارس از سوی این خودروساز مطرح شده است.

ایران خودرویی ها در بازه آذر تا بهمن ۱۴۰۲ با تمرکز روی تولید سورن پلاس با موتور XU۷P توانستند فیتیله تولید و فروش گروه سمند را بالا بکشند.

پیش بینی می شود روند رو به رشد تولید گروه سمند در سال ۱۴۰۳ هم ادامه داشته باشد.

منبع: اقتصاد نیوز
ارسال نظر

  • علی سابکی پاسخ به نظر

    سلام برای طرح مادران پژو پارس داریم یا نه

  • مقدم پاسخ به نظر

    با سلام ایران خودرو متقاضیان پژو را مسخره دارد بعد از طی یکسال تو نوبت الان می یاد یک روز میگه پژو می دهیم یک روز میگه نمی دهیم از نظر فنی خودرو جایگزین ( سمند ) شبیه به پژو هست از تمام نظر چطور که اون خودرو تابیده ۸۵ گانه اداره استاندار را می گیره بعد پژو نمی گیره اگر هدف افزایش قیمت کارخونه پژو هست صادقانه بیان بگید ما چه گناه داریم که بعد از این مدت انتظار زوری خودرو دیگه بگیریم اگر سمند می خواستیم ( جوجه اردک زشت ایران خودرو) تو سامانه یکپارچه از اول انتخاب می کردیم ایران خودرو باید به خواسته متقاضیان احترام بگذاره تا آخرین نفر که ثبت سفارش کرده در سامانه یکپارچه خودرو تحویل بدهد بعد درباره تولید یا عدم تولید پژو پارس تصمیم بگیرد مردم که مسخره نیستند به خدا

  • عباس پاسخ به نظر

    سلام ،اگه ملت سمند میخاستن آزمون روز اول سمند ثبت نام میکردیم ،تعهدات خودتون رو باید تحویل بدین بعد به فکر جایگزین باشین ،کمتر ملتو مسخره کنید ،مگه قانون نیست هر بار یه ادا در میارید ثبت نام کردین خودرو مورد علاقه مردم و تحویل بدین ،میخای دیگه نسازی نساز ولی اول اونایی که اسم نوشتنو وظیفه تحویل بدی

  • محمد پاسخ به نظر

    اگه پارس ثبت نام کردیم حتما پارس می‌خواستیم نه ماشین دیگه ای
    اینان خودشونو مسخره کردن هر دقیقه ی نظر میدم.

  • ناشناس پاسخ به نظر

    پس اینجوری که میگند پژو پارس به موزه برود یعنی راحت صد یا دویست تومن هم قیمتش بالاتر خواهد رفت،عیبی ندارد ،ما که نمی‌توانیم سوار شویم پس چه نیم میلیارد شود و چه یه میلیارد

  • حمید پاسخ به نظر


    ایران خودرویی ها قصد دارند تا پژو پارس را به موزه بفرستند بنابراین سورن پلاس با موتور XU۷P به عنوان جدی ترین گزینه پارس از سوی این خودروساز مطرح شده است.
    💥 از اول همینو بنویسین خب.دوساعت روزه الکی و چرتو پرت مینویسین💥