اختصاصی روزگار خودرو؛

هشدار به مسافران عید ۱۴۰۳ / این ۱۰ مورد را در خودرو چک کنید!

چکاپ خودرو قبل از سفر یکی از کارهای ضروری و مهم به شمار می‌آید که عدم توجه به آن می‌تواند باعث دردسر در طول سفر شود.

هشدار به مسافران عید ۱۴۰۳ / این ۱۰ مورد را در خودرو چک کنید!

با فرا رسیدن تعطیلات نوروزی شاهد آغاز سفرها هستیم که بیشتر مردم به دلایل زیادی مثل هزینه تمایل به سفر با خودروهای شخصی خود را دارند.

اما قبل از شروع سفر لازم است به برخی نکات برای چکاپ خودرو توجه شود تا در طول سفر مشکلی پیش نیاید که به برخی از آن ها اشاره می‌کنیم.

چک کردن روغن موتور و ترمز

یکی از مهم‌ترین قسمت‌هایی که باید قبل از سفر چک شود روغن ماشین است. روغن نقش روان کنندگی بین قطعات خودرو را برعهده دارد و لازم است تا ماشین دارای روغن کافی باشد. همچنین بررسی روغن ترمز هم برای سفر ضروری است.

رادیاتور-2

چک کردن آب رادیاتور

حتما قبل از حرکت وضعیت آب رادیاتور ماشین خود را چک کنید و از پر بودن آن اطمینان حاصل کنید. اگر آب رادیاتور خودروی شما دارای ضد یخ نبود حتما با مراجعه به یک تعویض روغنی اقدام به ریختن ضدیخ کنید تا ماشین شما در طول سفر دچار جوش آوردن و یخ زدن نشود.

چک کردن برف پاک کن 

ممکن است در طول سفر هوا دچار بارش برف و باران باشد بنابراین از سالم بودن برف پاک کن آن مخصوصا تیغه‌های آن مطمئن شوید. همچنین پر بودن مخرن شیشه شور را هم بررسی کنید.

تنظیم-باد

بررسی لاستیک و تنطیم باد

از سالم بودن لاستیک های خود مطمئن شوید و حتما باد آن‌ها را تنظیم کنید. به یاد لاستیک زاپاس هم باشید تا در صورت پنچر شدن بتوانید از آن استفاده کنید.

وسایل جانبی و ابزار

همراه داشتن جک، آچار چرخ و همینطور کیف ابزار درطول سفر ضروری است تا در صورت ایجاد مشکل از آن استفاده کنید.

چراغ-خودرو

بررسی چراغ خودرو

یکی از مهمترین قسمت هایی که باید بررسی شوید چراغ خودرو است. حتما در طول سفر شب را تجربه خواهید کرد پس از سالم بودن همه چراغ های خودرو اطمینان حاصل کنید.

فیلترهای خودرو 

اگر مدت زمان زیادی از تعویض فیلترهای هوا، روغن و کابین شما می‌گذرد حتما آن‌ها را تعویض کنید.

کپسول

همراه داشتن کپسول آتشنشانی

کپسول آتشنشانی شاید همیشه مورد استفاده قرار نگیرد اما حادثه خبر نمی‌کند و ممکن است خودرو دچار آتش سوزی شود پس از به همراه داشتن کپسول آتشنشانی غافل نشوید.

ترمز خودرو

بار‌ها شنیده ایم که عملکرد نامناسب ترمز حادثه ساز شده پس قبل از شروع سفر از سالم بودن سیستم ترمز و لنت‌های خود مطمئن شوید. برای این کار بهتر است به یک مکانیکی مراجعه کنید.

کمربند ایمنی

بستن کمربند ایمنی الزامی است و عدم توجه به آن باعث جریمه می‌شود. جدای از آن برای جلوگیری از آسیب در صورت حادثه باید حتما از کمربند ایمنی استفاده کنیم پس سالم بودن آن را نیز بررسی کنید.

سخن پایانی

رعایت نکات بالا می‌تواند سفری بهتر را برای شما به همراه داشته باشد اما لازم است توجه کنید نکات دیگری مثل توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی و همچنین رانندگی با صبر و حوصله می‌تواند شما را در یک سفر خوب کمک کند.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد