پای خودروهای اپل به ایران باز شد + عکس

شب گذشته پس از انتشار تصاویر جدیدی از گمرک، مشخص شد که سه مدل از اپل، برند آشنای آلمانی، نیز به ایران آمده تا در آینده ای نزدیک آماده حضور در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی و سپس خیابان های ایران شوند.

پای خودروهای اپل به ایران باز شد + عکس

در کنار مرسدس بنز و ب ام و که تقریباً همه ایرانی ها با محصولاتشان تا حدودی آشنایی دارند، اپل (OPEL) هم موفق شد با حضور هاچ بک جذابش یعنی کورسا (Corsa) در ایران شناخته شود.

حال اما طبق عکس های ارسالی از گمرک ایران، مشخص شده که قرار است سه محصول جدید از این کمپانی آلمانی پس از سال ها دوری از بازار ایران، مجدداً عرضه شوند و به خیابان ها بیایند.

در تصاویری که به دستمان رسیده پیداست که سه محصول جدید وارداتی اپل عبارتند از کورسا (Corsa)، موکا (Mokka) و کراس لند (Crossland) که از میان این سه مدل، اپل کورسا در بین ایرانی ها بسیار شناخته شده تر است زیرا در سال های دور و قبل از این که پژو ۲۰۶ پایش به بازار ایران برسد، این هاچ بک آرزوی بسیاری از مردم بود.

طی پرس و جوهایی که درباره متولی واردات محصولات برند اپل صورت گرفت نیز معلوم شد که "صنایع خودروسازی رویان پارسیان" شرکتی است که قصد دارد این سه مدل را در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی عرضه کنند. این شرکت وارد کننده نوپا هم اکنون ۵ نمایندگی خدمات پس از فروش فعال در ۵ شهر تهران، اصفهان، تبریز، مشهد و شیراز دارد که بلافاصله پس از تحویل اولین سری از اپل های وارداتی به مردم، آماده ارائه خدمات به خریداران اند.

در مورد سطح امکانات و آپشن های کورسا، موکا و کراس لند نمی توان به طور دقیق اظهار نظر کرد اما تا حدودی می توان پیش بینی کرد که با چه پیشرانه هایی قرار است وارد شوند.

مشخصات فنی احتمالی اپل کورسا

کورسا در بازار جهانی با چند نوع پیشرانه اعم از تمام برقی، دیزلی و بنزینی عرضه می شود که با توجه به محدودیت های موجود برای بازار ایران، به احتمال زیاد با پیشرانه ۱.۲ لیتری توربوشارژ عرضه شود. این پیشرانه قادر است ۱۰۰ اسب بخار توان و ۲۰۵ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو برساند.

مشخصات فنی احتمالی اپل موکا

موکا نیز احتمالاً با همان موتور ۱.۲ لیتری توربو به ایران بیاید اما با این تفاوت که پیشرانه اش می تواند به جای ۱۰۰ اسب بخار و ۲۰۵ نیوتن متر، ۱۳۰ اسب بخار توان و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور را به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک تحویل دهد.

مشخصات فنی احتمالی اپل کراس لند

موتور کراس لند نیز کاملاً با پیشرانه موکا یکی است اما در بخش انتقال قدرت، کراس لند از یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک AT بهره مند است که همین موضوع موجب اختلاف میان کراس لند و موکا از لحاظ فنی شده.

منبع: اسب بخار
ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد