اختصاصی روزگار خودرو؛

جنجال گواهینامه های تقلبی خودرو / پلیس چه می‌گوید؟

برخی از افراد گواهینامه‌های تقلبی با قیمت های نجومی صادر می‌کنند.

جنجال گواهینامه های تقلبی خودرو / پلیس چه می‌گوید؟

در ادامه آمار آخرین تعداد صدور گواهینامه، قیمت صدور گواهینامه‌های تقلبی خودرو و هشدار پلیس آورده شده است.

بازار سیاه گواهینامه تقلبی

برخی افراد با دریافت مبالغی گواهینامه پایه یک، دو و سه صادر می‌کنند.

نکته جالب توجه اینجاست که هزینه گواهینامه پایه یک مبلغ ۱۰ میلیون، پایه دو رقم ۸ میلیون و پایه سه حدود ۵ میلیون تومان اعلام می‌شود.

این افراد حتی به شرط استعلام و صحت گواهینامه اقدام به فروش آن می‌کنند.

مدت زمان صدور گواهینامه هم بین ۲۳ تا ۲۵ روز توسط این افراد اعلام می‌شود.

به نظر می‌رسد باید بررسی جدی در این حوزه توسط دستگاه‌ نظارتی صورت گیرد.

واکنش پلیس

علی اصغر زارع، رئیس پلیس راهور اصفهان اظهار داشت: جعل گواهینامه‌های رانندگی به دلیل نداشتن سابقه قانونی هیچ فایده‌ای نداشته و حتی پیگیرد قانونی و قضائی برای دارنده گواهینامه جعلی دارد.

وی افزود: دارندگان گواهینامه جعلی و کسانی که در اسناد و نوشته‌های غیر رسمی ایجاد جعل می‌کنند؛ علاوه بر جبران خسارت به مجازات سنگین هم محکوم خواهند شد.

زارع بیان کرد: افراد اگر با گواهینامه جعلی تصادف کردند، وسیله‌ای که با آن مرتکب حادثه شده‌اند توقیف خواهد شد و به مراجع قضائی معرفی می‌شوند و هیچ حمایت بیمه‌ای نخواهند شد.

رئیس پلیس راهور اصفهان با تأکید بر اینکه پلیس در فضای مجازی برای گواهینامه تبلیغ نمی‌کند، تصریح کرد: هر گواهینامه‌ای که غیر از مسیر قانونی و سیر مراحل در آموزشگاه‌های رانندگی صادر شود، قطعاً جعلی است.

وی خاطرنشان کرد: جعلی بودن گواهینامه برای مأموران راهور با رؤیت گواهینامه و استعلام سیستمی به سادگی قابل تشخیص است، بنابراین شهروندان فریب جاعلان را نخورند و از طریق تماس با شماره ۱۱۰ آنها را به پلیس معرفی کنند.

زارع بیان کرد: کسانی که به کمک جاعلان گواهینامه‌های جعلی تهیه می‌کنند، با توجه به اینکه آگاهانه اقدام به اینکار می‌کنند، مجرم شناخته می‌شوند.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد