زمان قطعی خداحافظی با پژو پارس / قیمت خودروی از رده خارج منفجر شد!

خودرو پژو پارس که از ابتدا و در سال ۱۳۷۹ با نام پرشیا در ایران خودرو به تولید رسید، پس از ۲۳ سال تولید برای همیشه از خطوط تولید شرکت ایران خودرو خارج خواهد شد.

زمان قطعی خداحافظی با پژو پارس / قیمت خودروی از رده خارج منفجر شد!

پژو پارس یا پژو پرشیا خودرویی از شرکت ایران خودرو است که بر اساس پژو ۴۰۵ طراحی شده‌ و این خودرو فیس‌لیفتی از پژو ۴۰۵ است. در روند طراحی پژو پارس از پژو ۴۰۶ نیز الهام گرفته شده است.

نداشتن ایمنی باعث شده‌ است در سال‌های اخیر تولید آن در ایران محدود شود. یکی از مهم‌ترین نقص‌ها و خطرهایی که پژو پارس دارد و می‌تواند رانندگان را تحت خطر جانی قرار دهد، این است که در هنگام تصادف و محبوس شدن در این خودرو همه سرنشینان را با خطر جدی روبه‌رو می‌سازد. همچنین بخش‌های بالایی بدنه نیز از استحکام و مقاومت برخوردار نیستند و ممکن است در هنگام واژگونی به سرنشینان آسیب بزند. عدم انجام تست معتبر بر روی خودرو باعث شده‌ که ایمنی آن همیشه مورد بحث قرار گیرد.

این خودرو نیز به علت دارا نبودن استاندارد‌های ۸۵گانه سازمان ملی استاندارد، از ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۲ برای همیشه با خط تولید شرکت ایران خودرو خداحافظی خواهد کرد.

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: ایران خودرو برای خودروی پژو پارس که فاقد استانداردهای ۸۵گانه است فقط تا نیمه اسفند امسال مجوز تولید دارد و پس از آن برابر قانون عمل خواهد شد.

قیمت پژو پارس در بازار (دی ۱۴۰۲)

اگر قصد خرید پژو پارس صفر کیلومتر از بازار آزاد داشته با قیمت‌های عجیبی مواجه می‌شوید.

در حال حاضر پژو پارس صفر کیلومتر مدل ۱۴۰۲ در بازار قیمتی بین ۷۰۰ تا ۷۲۰ میلیون تومان دارد.

به نوعی می‌توان گفت یک کارگر با حقوق پایه ۵.۳ میلیونی باید ۱۳۲ ماه کار کنید تا این خودرو را خریداری کند.

نکته جالب توجه اینجاست که ۷۰۰ میلیون تومان پول خودرویی است که فاقد استانداردهای ۸۵ گانه است.

قیمت پژو پارس در بازار

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد