افزایش قیمت خودرو برای عصبانی کردن مردم!

بحث خودرو به خصوص در سال‌های اخیر به یکی از چالش‌های اقتصادی کشور تبدیل شده و مصرف‌کننده را با چالش‌های متعدد قیمتی و کیفیتی روبرو کرده است.

افزایش قیمت خودرو برای عصبانی کردن مردم!

نیمه اول سال گذشته بود که بحث واردات خودرو تصویب شد و از عوامل آن، بحث رقابتی شدن خودرو و در نتیجه افزایش کیفیت و کاهش قیمت خودرو‌های داخلی یاد می‌کردند. حال که چندی است سال جدید آغاز شده، گویا مسئولان با رد مصوبه واردات خودرو‌های کارکرده و صد البته افزایش ۳۰ تا ۷۰ درصدی قیمت خودرو به مردم، عیدی دادند.

این در حالی است که مدت‌هاست با افزایش چند وقت یکبار قیمت خودرو، عده زیادی از مردم جامعه توان خرید خودرو یا حداقل خودروی با کیفیت را از دست داده‌اند و مشخص نیست این افزایش جدید قیمت خودرو، این بازار هرج و مرج زده را به کدام سو می‌برد.

می‌خواهند به قدری قیمت‌ها را بالا ببرند که تقاضا کاهش پیدا کند

جلال رشیدی‌کوچی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: افزایش قیمت خودرویی که در حال اتفاق افتادن است، به نظر بنده یک هدف را بیشتر دنبال نمی‌کند و آن هم اینکه به قدری قیمت‌ها را بالا ببرند که تقاضا کاهش پیدا کند.

وی افزود: در حال حاضر قیمت خودرو‌ها در ایران نزدیک به قیمت جهانی خودرو است. در واقع اگر قیمت یک خودروی پژو پارس را تبدیل به دلار کنید، تقریباً به اندازه قیمت جهانی می‌شود.

نماینده مرودشت تصریح کرد: نگاه ما این است حالا که قرار است قیمت خودرو تا ۷۰ درصد افزایش پیدا کند،‌ ای کاش می‌گذاشتند بحث رقابت خودرویی هم شکل بگیرد؛ به هر حال ما نمی‌توانیم خودرو را با قیمت جهانی به دست مصرف‌کننده برسانیم، آن هم با یارانه‌ای که از دولت می‌گیریم، اما در آخر کار اجازه ندهیم رقابت در سطح جهانی در کشورمان شکل بگیرد.

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها اظهار داشت: منظور از رقابت خودرو همان واردات خودرو‌های نو و کارکرده است. به عقیده بنده این‌ها عواملی است در جهت ناراضی کردن و عصبانی کردن مردم و اینکه به نظر می‌رسد یک عده واقعاً دوست دارند مردم را عصبانی کنند و دوست دارند با روح و روان مردم بازی کنند و دل‌شان نمی‌خواهد کشور روی آرامش بگیرد.

به فرمایشات رهبری برعکس عمل می‌کنند

رشیدی‌کوچی با اشاره به صحبت‌های رهبر انقلاب در دیدار با روسای قوا در خصوص شعاری نبودن شعار سال، گفت: کاملاً مشخص است این افزایش قیمت خودرو با فرمایشات ایشان تطابق ندارد. مسئولان فرمایشات مقام معظم رهبری را دارند برعکس عمل می‌کنند.

وی با اشاره به اقدام خاص نمایندگان مجلس در حمایت از مصرف‌کننده، اظهار کرد: نمایندگان مجلس مصوب کرده بودند که خودرو‌های کارکرده وارد کشور شود که مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیئت عالی با آن مخالفت کردند، اما مجلس کار خود را انجام می‌دهد و ما از این داستان کوتاه نمی‌آییم و حتماً بحث واردات خودرو‌های دست دوم را پیگیری می‌کنیم و دو فوریت آن را می‌آوریم و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا اجازه ندهیم هر کاری دل‌شان می‌خواهد، انجام دهند.

منبع: اقتصاد ۲۴
ارسال نظر