آماده ورود این وانت به بازار خودرو باشید + تصاویر و قیمت

پیکاپ زامیاد زاگرس به‌زودی به بازار ایران عرضه می‌شود. در ادامه مشخصات فنی، امکانات و قیمت این پیکاپ اقتصادی دو دیفرانسیل چینی را بررسی خواهیم کرد.

آماده ورود این وانت به بازار خودرو باشید + تصاویر و قیمت

پیکاپ زامیاد زاگرس که به‌عنوان نسخه ایرانیزه پیکاپ دو دیفرانسیل فوادی F ۲۲ شناخته می‌شود به‌تازگی قیمت کارخانه آن توسط گروه خودروسازی سایپا مشخص شده و قرار است به‌زودی روانه بازار ایران شود. در همین راستا قصد داریم مشخصات فنی، امکانات و قیمت این پیکاپ اقتصادی بازار ایران را بررسی کنیم.

بخش طراحی بیرونی

طراحی ظاهری پیکاپ زامیاد زاگرس به‌دلیل این‌که در ردیف خودروهای اقتصادی قرار دارد، ساده بوده و در آن عناصر طراحی روز صنعت خودرو دیده نمی‌شود. همچنین با توجه به این‌که این خودرو از پلتفرم مشترک با پیکاپ کلوت مکث موتور بهره می‌برد، این دو پیکاپ از لحاظ ظاهری به یکدیگر شباهت زیادی دارند. ضمن این‌که پیکاپ زامیاد زاگرس را می‌توان نسخه اقتصادی پیکاپ کلوت مکث موتور دانست.

در نمای جلوی پیکاپ زاگرس زامیاد شاهد چراغ‌هایی با طراحی باریک و کشیده هستیم که ترکیب آن با چلوپنجره نسبتا بزرگ با خطوط کرومی افقی توانسته نمای مناسبی را به‌وجود آورد. سپر خودرو نیز دارای طراحی ساده بوده و در آن فقط دو چراغ دایره‌ای‌شکل مه‌شکن با قاب مشکی‌رنگ به‌همراه یک دیفیوزر ساده به چشم می‌خورند.

نمای کناری این پیکاپ دو دیفرانسیل نیز ساده بوده و با نمای جلو و عقب هماهنگی مناسبی دارد. طراحی و اندازه رینگ‌ها نیز مناسب به‌نظر می‌رسد. طراحان با برجسته کردن گلگیر عقب توانستند این خودرو را کمی عضلانی‌تر کنند. هرچند نسخه دو کابین این خودرو فضای بار کمتری را به‌همراه دارد، اما فاصله محوری این خودرو نسبتا زیاد بوده و به همین دلیل سرنشینان به فضای مناسبی دسترسی خواهند داشت.

در نمای عقب نیز شاهد چراغ‌های اصلی ساده و عمودی هستیم که بخشی از آن تا کناره‌های خودرو نیز کشیده شده است. طراحان برای بخش بار نیز درب ساده‌ای را در نظر گرفتند. در دو طرف سپر عقب نیز مه‌شکن‌ها به‌چشم می‌خورند و در وسط آن نیز محل نصب پلاک تعبیه شده است.

بخش طراحی داخلی

پیکاپ زامیاد زاگرس در نمای داخلی نیز ساده به‌نظر می‌رسد و هنگام ورود به کابین، یک داشبورد ساده و نسبتا قدیمی به‌چشم می‌خورد که با توجه به ماهیت اقتصادی این خودرو می‌توان آن را قابل قبول دانست.

طراحان در بالای داشبورد یک نمایشگر نسبتا بزرگ نصب کردند که در پایین آن دریچه‌های بزرگ مستطیلی‌شکل تهویه مطبوع خودرو و کلیدهای تنظیم سیستم مالتی‌مدیا قرار دارد. طراحان با قطعات دکوراتیو داشبورد و ورودی‌های دو رنگ کروم و مشکی توانستند تا حدودی سادگی کابین را کاهش دهند.

پیکاپ زامیاد زاگرس به غربیلک فرمان سه شاخه ساده به همراه کلیدهای کنترلی سیستم مولتی‌مدیا و کروز کنترل نیز مجهز شده است. از سایر ویژگی‌های این بخش می‌توان به صفحه کیلومترشمار آنالوگ و یک کامپیوتر سفری کوچک در میان عقربه‌های آن اشاره کرد.

با وجود ساده و قدیمی بودن کابین، همچنان این خودرو در این بخش نسبت به برخی از پیکاپ‌های بازار برتری دارد. ابعاد خودرو نیز در سطح مناسبی قرار داشته و می‌تواند برای سرنشینان فضای مناسبی را فراهم سازد. متریال استفاده شده در کابین نیز مناسب بوده و برای سرنشینان حس بدی را به‌همراه نخواهد داشت.

مشخصات فنی

پیکاپ زامیاد زاگرس در دو نسخه بنزینی و دیزلی روانه بازار خواهد شد. نسخه بنزینی این خودرو به یک موتور ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی ۴ سیلندر مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۳۶ اسب بخار و گشتاور ۲۰۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه توسط گیربکس ۵ سرعته دستی به شکل استدارد به چرخ‌های عقب ارسال می‌شود، اما راننده می‌تواند در صورت نیاز نیرو را به هر دو محور بفرستد.

زامیاد زاگرس دیزلی نیز از یک موتور ۱.۹ لیتری توربو دیزل ۴ سیلندر بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر را تولید کند. یک گیربکس ۶ سرعته نیز قدرت تولیدی از این پیشرانه را به شکل استاندارد به چرخ‌های عقب می‌فرسنتد. نسخه بنزینی این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۹ لیتر و نسخه دیزلی آن نیز حدود ۷ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

امکانات رفاهی و ایمنی

پیکاپ اقتصادی زامیاد زاگرس از امکانات نسبتا قابل قبولی چون شیشه بالابرهای برقی درها، رینگ‌های آلومینیومی، سنسورهای دنده عقب خودرو، سیستم ورود و استارت بدون کلید (فقط در نسخه دیزل)، کروز کنترل، صفحه نمایش ۹ اینچی با قابلیت اتصال به بلوتوث و AUX ، دوربین عقب، سیستم تهویه نیمه اتوماتیک و آینه کناری تاشو برقی با گرم‌کن بهره می‌برد.

قیمت پیکاپ زامیاد زاگرس

شرکت زامیاد به‌تازگی قیمت کارخانه پیکاپ زاگرس بنزینی را ۱ میلیارد و ۹۵ میلیون تومان اعلام کرد. البته این قیمت پایه بوده و به قیمت نهایی آن باید هزینه‌هایی چون مالیات بر ارزش افزوده، عوارض شهرداری، مالیات حمل و نقل، مالیات هوای پاک، بیمه شخص ثالث و هزینه شماره‌گذاری را اضافه کرد.

ارسال نظر